tweaknews

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauzemenu

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
115
Hallo

Ik download sinds een tijdje weleens wat via nieuwsgroepen, maar wat mijn opvalt is dat de maximale download snelheid 67kb is. Ik heb een Tele2 internetverbinding van 20MB met downloaden vanaf een website haal ik wel een hoge downloadsnelheid. Ik had via google het 1 en ander gevonden waaruit ik opmaakte dat tele2 de nieuwgroep downloadsnelheid knijpt en beperkt.

Nu las ik op de website van Tele2 dat je bij tweaknews een abbo kon afsluiten voor 4,95 per maand en dan heb je tot 10MB downloadsnelheid. Nu is mijn vraag als ik zo een abbo zou nemen vervalt dan mijn 20MB downloadsnelheid van Tele2? omdat dit dan 10MB wordt, of is het gewoon een aanvullend iets?

Mvg
 
Je neemt dan een abonnement op een Usenet-server.

Die staat los van je internetabonnement.

Overigens vind ik alleen maar een 20Mbit of 60Mbit abonnement bij TweakNews (http://tweaknews.nl/?page=news/subscriptions )
Mocht je het toch eerst niet zeker weten kun je een proefabonnement nemen.

Zelf gebruik ik Eweka voor Usenet gebruik.
Die hebben standaard 40Mbit, uiteraard zal het maximum altijd die van jouw internetverbinding zijn.
 
Bedankt voor je reactie.

Maar als ik nou zo een account zou nemen bij Eweka heb ik dan enkelt alleen daar een goeie downloadsnelheid of geld dat ook voor andere gratis newsgroepen? Dus stel ik zie ergens een NZB bestandje staan wat niet op de server van Eweka staat, download ik dan met dezelfde snelheid als de snelheid die ik krijg bij me account van Eweka?

Mvg
 
Eweka ondersteunt alle populaire en een groot aantal minder populaire nieuwsgroepen.

Het enige waar je rekening mee moet houden is de retentie.
Bij Eweka ligt die volgens hun op 300 dagen, echter zou ik 200 als max nemen.
 
Ik heb nu een proefaccount genomen bij Eweka ik heb mijn instellingen al goed gezet bij Grabbit. Nu is alleen mijn vraag waar kan ik nieuwsgroepen vinden van Eweka en dingen downloaden?

Mvg
 
Op dezelfde plek als waar je alle andere nieuwsgroepen kunt vinden :)

Kijk anders op www.binaries4all.nl wanneer je het allemaal nog niet zo goed snapt.
 
TweakNews:
Voor standaard / non-encrypted usenet toegang: De standaardpoort is 119 maar het is ook mogelijk om tweaknews.nl te benaderen op poort 583. De alternatieve poort zal niet zo snel geknepen worden door internetproviders. Mocht u gebruik maken van SSL, dan is dit standaard te benaderen over poort 563.

Eweka:
Iedereen kan met zijn huidige login gegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', poort 563.

Voordelen SSL:
SSL kan de downloadsnelheid verhogen als uw internet provider het usenet verkeer knijpt. Verder zorgt SSL voor een stukje meer veiligheid. Alles wat u download is versleuteld, niemand kan zien wat er tussen uw internet verbinding en de newsservers van Eweka gebeurd.
Nadelen SSL:
SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan