twee aansluitingen met een hub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Kan ik twee pc's aansluiten met een hub? Als ik de hub plaats na het kabelmodem en dan naar twee pc's ga, krijg ik dan ook twee ip-adressen? De pc's moeten totaal los van elkaar staan omdat het twee verschillende gebruikers worden, kan dit of moet er dan een server tussen?

Je hebt voor 2 pc's niet eens een hub nodig. Je kan die twee pc's verbinden via een crosscable dat is een netwerksnoer speciaal voor 2 computers. Als je de netwerkkaarten verbindt met dat draad dan krijg je 2 ip adressen 10.10.10.1 en 10.10.10.2 bijvoorbeeld. Maar je krijgt geen twee internet ip's (van chello) Dat blijft een en dezelfde.

Succes.

Je kan dan beter een router gaan gebruiken. Dan heb je geen PC nodig om het internet te delen.

Maar wat gebeurt er als ik via een hub twee pc's deel met 1 ip-adres? Dan kan toch evengoed iedere pc een eigen e-mailadres hebben, tegelijkertijd surfen en on-line gamen?

Ja dat kan.

Maar dan heb je wel een computer nodig die verbonden is met de hub en de kabelmodem.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door the cable guy
Ja dat kan.

Maar dan heb je wel een computer nodig die verbonden is met de hub en de kabelmodem.

Dus er moet dus wel een server tussen cable guy?

Dus er moet dus wel een server tussen cable guy?

Als je een hub gaat gebruiken wel!

Maar het kan ook zonder hub en server: namelijk dan gaat er een kabel van de kabelmodem naar computer 1. En vanuit computer 1 gaat er ook een netwerkkabel naar computer 2. Dus computer 1 heeft twee netwerkkaarten (1 voor naar computer 2 en 1 voor naar de kabelmodem) en computer 2 heeft 1 netwerkkaart. Je moet dan wel een crosscable hebben anders lukt het niet.

Je moet dan op computer 1 instellen dat hij dienst doet als server (heb je speciaal programmatje voor namelijk sygate enz.) Als je windows XP hebt dan kan dat volgens mij ook zonder programmatje.

Ja precies, dan word computer 1 gewoon de server. Ik ga het proberen, bedankt he! :)

mijn bericht is verplaats, zag te laat dat topic gesloten was.
Sorry

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan