Twee active wifi routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxikemperman

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2012
Berichten
37
Op dit moment heb ik een internetverbinding via Tele2.
Router zit in de meterkast en WiFi is uitgeschakeld.

In de huiskamer heb ik een Cisco Router aangesloten op de Tele2 router door middel van een kabel.
Wifi staat aan en werkt beneden goed.

Nu wil ik graag boven ook een wifipunt hebben. Dit zou namelijk beter zijn dan een versterker.
Er ligt al een kabel naar boven voor een computer. Ik kan dus zo een extra router aansluiten.

Mooiste zou zijn als de apparaten automatisch de sterkste zouden pakken. Weet niet of dit mogelijk is?
Hoe kan ik het beste de boven router configureren zodat deze wel in het zelfde netwerk zit
Alvast bedankt
 
Kijk in welke iprange je zit.
(ipconfig of arp -a)
Zet de router(s) in dezelfde range
bv tele2 router op 192.168.1.254
Beide andere routers DHCP uitschakelen en op bv 192.168.1.254 en 192.168.1.253 zetten.
Door DHCP uit te zetten verander je beide routers in een wireless switch die verder geen ipadressen meer uitdelen/toekennen. Dat doet alleen de tele2 router.
Steek de lankabel van de tele2 router in poort 1,2,3,4 van de tweede router en doe dat ook bij derde router. Je mag ook doorlussen.
En het zou moeten werken
Het device (laptop?) moet je aanmelden op beide routers. Daarna pakt hij automatisch het sterkste signaal.
Hier een voorbeeld. Internet komt beneden binnen.
routers.jpg
Succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
Nee die loopt vanaf de huiskamerrouter naar boven
Grootste probleem is dat ik de iPhone wel op meerdere wifinetwerken kan laten draaien, maar de beveiligingscamera's niet. Die kunnen maar op een netwerk ingesteld worden en kunnen dus niet automatisch naar het sterkste signaal op deze manier
 
Sorry dat ik op deze inbreek, als ik een eigen topic moet starten laat maar even weten.

Ik heb een ook Tele2 router die ook in de meterkast hangt, maar ik gebruik daar de WIFI wel van. Ik wil op zolder een tweede router neer gaan zetten voor goed WIFI aldaar. De huidige WIFI haalt het net wel, net niet. Raar, instabiel. Ik heb op zolder al een PC met een netwerkkabel, direct naar de Tele2 router. Ik wil de extra router tussen die kabel en de PC in zetten. Geldt dat wat kostenzer schreef ook één op één in mijn situatie? En welke simpele router kan ik hiervoor het beste aanschaffen?

Dank,

Hugo
 
Laatst bewerkt:
@Witsenburg
Inbreken is niet de bedoeling.

Ja wat ik schreef is ook voor jou van toepassing. DHCP van de tweede router, op zolder, uitzetten.
Ander SSID en wachtwoord.

Welke router?
Is maar wat je er aan wilt uitgeven.
Misschien dat je een of andere vergelijkingstest kunt vinden. Ook op tweakers is we e.e.a. te vinden.
Marktplaats kan ook goed zijn.
Succes er me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan