• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee aparte vensters in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joan_32

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Net opnieuw Office XP geinstalleerd. Nu wil ik twee Excel bestanden open hebben, beide in een eigen venster (dus niet onder elkaar of naast elkaar in het zelfde venster), maar Excel blijft het tweede dokument steeds in het zelfde venster openen.

Ik wéét dat de optie ergens zit. Ik heb al 40 minuten gezocht en van alles geprobeerd, maar ik kan 'm maar niet meer vinden. Gék word ik ervan.

Iemand een hint of goede tip voor me ([map-opties] [door mappen bladeren] in het configuratiescherm is het in elk geval niet).

Hey Joan,

nu je het zegt inderdaad soms erg iritant
vooral als je vaak van de 1 naar de ander moet.

Heb het denk ik gevonden :D
in iedergeval met office 2003
zal voor de andere versie's ook wel zo zijn

Open Excel ga naar EXTRA >>> Opties >>tabblad Weergave en zet een vinkje bij :
Vensters op de taakbalk

Klik ok en testen maar.

Dank je wel voor het idee, maar helaas is dat het ook niet...

Ik vind het zo ontzettend raar! Kan me niet herinneren dat ik het ooit apart heb hoeven instellen. Aan de versies kan het ook niet liggen: keurige officiele Office XP, compleet ge-update. Ik kan maar niet vinden waar het in zit. Eigenlijk is dát nog irritanter dan het feit dat het niet werkt :)

Hoi

Bedoel je nu dat de vensters op de taakbalk van Windows b.v onder knop exel meerdere sheets openstaat .

Dan moet je dit veranderen in Windows
Taakbalk dan eigen schappen dan uitzetten gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven

Dan krijg je de openstaande exelbestanden als appaerteknop op de taakbalk

Hopenlijk is dit wat je bedoelt

Gr JP

Gewoon 2x excel starten en in beide een ander bestand openen.

Wat kan 't leven toch simpel zijn :)

Laatst bewerkt:
Misschien leg ik het ook wel verkeerd uit. Picture this:

Ik ga naar de map [mijn dokumenten] een dubbelklik op een Excel-bestand. Geheel conform mijn wensen, start Excel op en gaat het dokument open.

Wat ik nu wil is het volgende: als ik wéér naar de map [mijn dokumenten] ga, en ik dubbelklik op een ander Excelbestand, dan moet opnieuw Excel opstarten (in een eigen venster) en het tweede dokument openen.

Wat er nu gebeurt, is dat het tweede dokument zich opent in het scherm waar ook al het eerste dokument in geopend was. Ik kan wisselen tussen de twee bestanden, door in Excel bij [venster] het juiste dokument te kiezen. Maar dat wil ik dus niet.

Tja, of die optie zo in excel aanwezig is betwijfel ik.

Maar gewoon eerst een extra excel openen geeft wél het beoogde resultaat.

Tis maar 'n klikje meer.... :rolleyes:

Dan doet de oplossing van BattleChip toch precies, wat je wilt : twee compleet separaat draaiende excellen ?

Geplaatst door BattleChip
Tja, of die optie zo in excel aanwezig is betwijfel ik.
Tis maar 'n klikje meer.... :rolleyes:

Het gekke is (en zo ik al zei: daar erger ik me geloof ik het meest aan) dat het altijd zo is geweest bij mij. Ik werk al jaren dagelijks (veel te) intensief met Excel. En het is nooit anders geweest: als ik dubbelklikte op een nieuw bestand, dan opende zich Excel nog een extra keer.

Het is niet dat ik het leven niet meer zie zitten nu het het niet meer doet hoor, maar ik was er zo aan gewend en snap werkelijk niet waarom het na een verse installatie ineens niet meer zo is.

Geen halszaak dus ;)

Ik ben nog even wezen sneupen en heb wel bij "bestandstypen" en dan bij ".XLS" een optie gevonden waar je "openen in zelfde venster" uit of aan kan zetten.

Maar in beide gevallen opent alles in één venster.

Persoonlijk vind ik het ook irritant dat meerdere bestanden in het zelfde Excel programma gepropt worden en als jij zegt dat het vroeger anders was dan zou ik ook graag willen weten.

Jongens.........

Topic is zowat 10 jaar oud en mogen derhalve met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan