Twee Asus notebooks, amd/nvidia versus intel/ati

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2005
Berichten
4
Jongens, ik heb net deze laptop gekocht:
http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=92179&productType=1

Maar nu is deze 250 euro goedkoper(als ik er 512 ram bijkoop)
http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=95038&productType=1

Behuizing en schijf enz zijn gelijk. Ze verschillen in videokaart en processor...
Is die Athlon nou beter? Hij heeft een nvidia go6200 256 mb ipv ati 9700 64 mb.

Ik mulitask dus wil ram, design enz. en afentoe wat gamen zoals world of warcraft.
batterijduur telt ook best mee, is het een groot verschil?

Als die athlon nou een stuk beter is door die videokaart, haal ik die liever gezien ik dan ook nog eens 250 overhoud....
of zie ik iets over het hoofd?

Dank!
 
Tja,
die Pentium M gaat veel langer mee in batterijstand.
Denk dat je het verschil daarin moet zoeken.
Denk goed na, zit je vaak op een plek waar je op de batterij moet werken of niet?
 
Ik gebruik de batterij veel als ik mreis, wat ik steeds vaker doe.. bv in oktober een week.. maar nu thuis vervangt het mn desktop, geforce 4 4200 1128 mb, gig dr 333 mhz ram, en athlon xp 2000..

is deze laptop nou nog een stuk zwakker dan mn oude desktop? en hoe goied is die pentium m voor gaming.. ben al wat aan het installeren hoor
maar is die nvidia met amd veel beter?
 
Als ik jou was zou ik voor de AMD Turion gaan, want die is uitgerust met de nieuwe 64bits technologie. En aangezien dat in januari 2006 een nieuwe windows versie uitkomt met de 64bits technologie. Zou ik hiervoor gaan. Als ik jou was zou ik wel die 512MB geheugen erbij kopen.

m.v.g. Arnold
 
Is die turion nou echt nodig voor windows 64 bits?
Batterijduur telt best zwaar voor me

En kan iemand concreet zeggen of die nvidia kaart vee; beter is?

Toch heb ik het al met battlefield 2 getest wat te draaien is, wow draait perfect counterstrike ook. nu game ik niet veel maar wilde ik het op dat vlak testen.

Dus meerwaarde van turion zou zijn, prestatie, wat deze al genoeg heeft denk ik.

Vandaag: is het echt nodig voor nieuwe windows, die 64 bits
 
Voor games zijn beide notebooks geschikt. Het is net wat jij het liefste heb. Sneller3D-kaart(9700) of een kaart met meer geheugen(Go6200). Ik denk dat voor de meeste games de Go6200 zeer geschikt is. Er staat ook vaak achterop een game. Hoeveel mb video geheugen het spel nodig heb. Aangezien dat 256 veel meer is dan 64 zou ik gaan voor de Go6200. Kwa geluid weet ik het niet. Maar als je de Geforce6200 en de Ati 9700 in een desktop heb is de ati minder hard kwa geluid.
 
Hoi.. Ik ga nut och voor een heel andere laptop: Eentje met pic express based videokaart, Radeon x700 met 128 mb. het is een acer aspire, met 100 gb(20 meer) ook 1024 ram en processor is geen 735 maar 740.. prijs is hetzelfde.. :)

bij hardware discount..

Ik hoop dat ik met acer niet voor onaagename verassingen sta. design vind ik iets minder, maar goed.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan