Twee audio kanalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Destroyme88

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Geachte helpers,

Aller eerst zal ik mijn "probleem" proberen te verduidelijken.
Op dit moment gebruik ik een Desktop PC (Acer Predator G3120)
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model-datasheet/DT.SHEEH.003
De video kaart (Nvidia Geforce GTX550 Ti) heeft een dubbele DVI-D en een HDMI uitgang.
Hierop heb ik twee LG Flatrons IPS231 aangesloten en een Samsung TV LE32C530F.
De TV is via de HDMI aangesloten.

Nu loop ik tegen het volgende aan.
Bij mijn PC heb ik een simpel logitech 2.1 setje staan. Maar als ik een dvd in mijn PC doe en deze op de tv wil afspelen, blijft het geluid via het 2.1 setje gaan en niet (zoals ik wel graag wil) via de HDMI en dan op de boxen van de tv.
Tot nu toe haal ik elke keer (het groene) stekkertje er uit en dan doet hij het wel.
Dit is echter niet praktisch omdat deze aansluiting achter op de kast is verwerkt, waar ik moeilijk bij kan.

Ik kan mij zelf voor stellen dat meer mensen dit "probleem" hebben/hadden.
Graag hoor ik van jullie of hier een (hardware/software matige) oplossing voor is.

(Mocht dit niet op de juiste plaats op het forum staan vermeld, dan hoop ik dat een admin/beheerder zo vrij wil zijn het juist te plaatsen. B.V.D)

Ga naar je geluidsvoorkeuren (rechtermuisknop op de speaker rechts onderin en dan geluidsinstellingen)
Zoek de HDMI kanaal en rechtermuisknop hierop en klik op standaardapparaat selecteren.
Als het goed is zou het geluid nu via HDMI moeten lopen.

Kevin

Hallo Kevin,

Dank voor je snelle antwoord, echter dit is nog niet helemaal zou als ik (als het mogelijk is) zou willen hebben.
Het mooiste zou zijn, dat als ik mijn TV aanzet en hij signaal (beeld) door stuurt via hdmi, dit ook voor het geluid doet. Een soort schakelaar.
Ik kan namelijk niet alle 3 de schermen tegelijk aan hebben. Eerst zal ik mijn beeldschermen (minimaal 1) uit moeten doen, voor ik beeld krijg op tv.

Het probleem voor de beeldschermen kan je verhelpen met een andere videokaart (bijvoorbeeld met displayport)
Het probleem voor het geluid kan niet automatisch, je hebt wel wat fisieks

Kevin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan