Destroyme88
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Geachte helpers,
Aller eerst zal ik mijn "probleem" proberen te verduidelijken.
Op dit moment gebruik ik een Desktop PC (Acer Predator G3120)
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model-datasheet/DT.SHEEH.003
De video kaart (Nvidia Geforce GTX550 Ti) heeft een dubbele DVI-D en een HDMI uitgang.
Hierop heb ik twee LG Flatrons IPS231 aangesloten en een Samsung TV LE32C530F.
De TV is via de HDMI aangesloten.
Nu loop ik tegen het volgende aan.
Bij mijn PC heb ik een simpel logitech 2.1 setje staan. Maar als ik een dvd in mijn PC doe en deze op de tv wil afspelen, blijft het geluid via het 2.1 setje gaan en niet (zoals ik wel graag wil) via de HDMI en dan op de boxen van de tv.
Tot nu toe haal ik elke keer (het groene) stekkertje er uit en dan doet hij het wel.
Dit is echter niet praktisch omdat deze aansluiting achter op de kast is verwerkt, waar ik moeilijk bij kan.
Ik kan mij zelf voor stellen dat meer mensen dit "probleem" hebben/hadden.
Graag hoor ik van jullie of hier een (hardware/software matige) oplossing voor is.
(Mocht dit niet op de juiste plaats op het forum staan vermeld, dan hoop ik dat een admin/beheerder zo vrij wil zijn het juist te plaatsen. B.V.D)
Aller eerst zal ik mijn "probleem" proberen te verduidelijken.
Op dit moment gebruik ik een Desktop PC (Acer Predator G3120)
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model-datasheet/DT.SHEEH.003
De video kaart (Nvidia Geforce GTX550 Ti) heeft een dubbele DVI-D en een HDMI uitgang.
Hierop heb ik twee LG Flatrons IPS231 aangesloten en een Samsung TV LE32C530F.
De TV is via de HDMI aangesloten.
Nu loop ik tegen het volgende aan.
Bij mijn PC heb ik een simpel logitech 2.1 setje staan. Maar als ik een dvd in mijn PC doe en deze op de tv wil afspelen, blijft het geluid via het 2.1 setje gaan en niet (zoals ik wel graag wil) via de HDMI en dan op de boxen van de tv.
Tot nu toe haal ik elke keer (het groene) stekkertje er uit en dan doet hij het wel.
Dit is echter niet praktisch omdat deze aansluiting achter op de kast is verwerkt, waar ik moeilijk bij kan.
Ik kan mij zelf voor stellen dat meer mensen dit "probleem" hebben/hadden.
Graag hoor ik van jullie of hier een (hardware/software matige) oplossing voor is.
(Mocht dit niet op de juiste plaats op het forum staan vermeld, dan hoop ik dat een admin/beheerder zo vrij wil zijn het juist te plaatsen. B.V.D)