Twee belastingopgaven op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutwolf

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Berichten
46
Hallo,

Ik heb een vervelend probleem met mijn belastingopgave voor 2007. Thuis heb ik twee computers. De benedenpc heeft internet, de bovenpc niet. Ik doe de electronische opgave altijd op de bovenpc omdat ik daar, in mijn werkkamer, alle administratie heb. Daarna kopieer ik de directory op een memorystick, steek die in de benedenpc en stuur het digitaal op. Dit is in de voorgaande jaren goed gelukt.
Dit jaar echter moest ik ook opgave doen voor mijn stiefzoon. Dit deed ik direct op de benedenpc, omdat deze opgave erg simpel was. Ik stuurde het op en daarna oninstalleerde ik deze opgave. Vervolgens maakte ik een directory aan op een andere schijf door het setup bestand opnieuw te installeren naar die andere schijf, en kopieerde ik de belastingopgave van de bovencomputer naar de betreffende map. Zo had ik het de voorgaande jaren ook gedaan. Maar nu kreeg ik opnieuw de belastingopgave van mijn stiefzoon, OOK AL had ik die geoninstalleerd. Ik heb van alles geprobeerd: steeds alles opnieuw oninstalleren, de opgave van de bovenpc in een map in een map in een map zetten enzovoort. Ook: als je rechtsonder in de belastingopgave op 'bestand' kllikt, zou je een andere moeten openen, maar als ik dan verwijs naar de memorystick lukt dat niet, ook niet als ik de bestanden uit de memorystick eerst naar een directory op de pc kopieer.
Het belastingprogramma is dus erg koppig. Het moet wel zo zijn dat ze de gegevens ergens anders bewaren.
Mijn vraag is dus: hoe kan ik de opgave van mijn stiefzoon WERKELIJK oninstalleren, en de opgave van mij en mijn vrouw uit de bovenpc zo naar de benedenpc kopieren dat ik die ook echt terugvind?
Alvast veel dank voor de hulp!!!
 
Zat ik van de week ook mee te stoeien,
ze maken het niet makkelijker.

Ziet eens in C mijn documenten,
daar staat een map Belastingdienst.

Hier worden de ingevoerde gegevens opgeslagen....
en weer ingelezen als je een andere belasting aangifte wilt doen.
Heel die map verwijderen.

Had twee maal geinstalleerd voor twee aangiftes,
kreeg ook inderdaad de reeds ingevoerde gegevens voor mijn neus.
Kon het ID niet wijzigen, en er verscheen een bericht dat de aangifte al verzonden was.

Toen gezocht, omdat ik bij het installeren in de vlugte een aanmaakfile C mijnDocumenten had gezien, eens gekeken,
en inderdaad.......................

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

:cool:
 
hoi
tis niet zo moeilijk hoor
je opent de snelkoppeling vanuit je start programma's, dan krijg je blad aangifte, en ja.. daar staat in 1e instantie wat je als laatste ingevuld hebt, maar.........
vervolgens kies je rechts onder Open Bestand en kiest daar Nieuwe (lege) aangifte. op die manier kun je er net zoveel maken als je wilt.
elke keer dat je het programma opstart kun je bij Open Bestand kiezen welke je wilt openen (en vervolgens bewerken of verzenden, daarvoor heb je wel DigiD nodig
 
Laatst bewerkt:
Zat ik van de week ook mee te stoeien,
ze maken het niet makkelijker.

Ziet eens in C mijn documenten,
daar staat een map Belastingdienst.

Hier worden de ingevoerde gegevens opgeslagen....
en weer ingelezen als je een andere belasting aangifte wilt doen.
Heel die map verwijderen.

Had twee maal geinstalleerd voor twee aangiftes,
kreeg ook inderdaad de reeds ingevoerde gegevens voor mijn neus.
Kon het ID niet wijzigen, en er verscheen een bericht dat de aangifte al verzonden was.

Toen gezocht, omdat ik bij het installeren in de vlugte een aanmaakfile C mijnDocumenten had gezien, eens gekeken,
en inderdaad.......................

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

:cool:


Peter, bedankt!

Hier kan ik wat mee. Dat zal de oplossing zijn. Ik zit nu op mijn werk, maar ga het vanavond meteen proberen.
Hartelijk dank!!
 
met mijn reactie kon je dus niks begrijp ik ?
jammer.. want het enige dat peter je vertelt is de map waarin alle aangiftes die je gemaakt hebt terecht komen, niet hoe je een nieuwe aangifte start, nl. via Open Bestand. (de oude blijft gewoon bewaard in die map)
hoe dan ook.. succes met je aangifte, mijne zijn al verzonden ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan