• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee bereiken in validatielijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demeter

Verenigingslid
Lid geworden
24 mei 2006
Is er een mogelijkheid om twee bereiken in een validatie lijst op te nemen?
Voorbeeld:
ik heb bereik personen en bereik afdelingen
Nu wil ik deze alle twee aan een validatie lijst toevoegen.
Code:
=personen+afdelingen
werkt niet!

Iemand een voorzetje?

Hoi Demeter,

Je zult er één lijst van moeten maken omdat je voor valideren niet meerdere lijsten mag samenvoegen.
Ik hoop dat je lijsten niet al te dynamisch zijn, want dat vergt tijd in het onderhoud.

Richard

Demeter,

Je kunt wel werken met een tweede validatielijst afhankelijk van de keuze uit de eerste. Ik heb het nu even niet paraat, maar hier wel eens gezien en wil desgewenst best even experimenteren als je iets meer gegevens kunt geven.

Groet,

Bedankt voor de reactie.

Zou voor een simpel formulier worden gebruikt. Wilde eigenlijk weten of het mogelijk zou zijn zodat ik een specifiek persoon zou hebben kunnen kiezen als beheerder inplaats een gehele afdeling hier aan te koppelen.

Klein voorbeeld bijgevoegd.

Zet de vraag al wel op opgelost.

Thanks.

Bijlagen

Rerenc,

Ik ga je teleurstellen, kan het niet vinden en ook niet reproduceren.

Groet,

Toch nog even aanvullend op Rob.
Je kan met in de validatie gebruiken van "=indirect(naam van bereik)" de keuze van cel 2 afhankelijk laten zijn van de keuze in cel 1.
Heb hier thuis even geen werkend voorbeeld paraat; maar met een beetje googelen lukt dat vast wel

zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=267317

Laatst bewerkt:
De indirect functie die heb ik onder controle.

De vraag is kan ik mijn validatie lijst vullen met twee verschillende bereiken.
A2:A10 + B2:B15 zodat ik het volgende te zien krijg in mijn validatie lijst:
administratie (A2)
management (A3)
etc.
------------------ (B2)
Sjaak (B3)
Bert (B4)
etc.

Wigi,
Jouw methode volg ik niet geheel.
Kan je enige uitleg geven?

Laatst bewerkt:
Wigi,
Jouw methode volg ik niet geheel.
Kan je enige uitleg geven?

Ik zie dat ik niet helemaal geantwoord heb.

Er wordt gewoon getest met een AANTAL.ALS of het ingevulde behoort tot de 2 bereiken. Maar je gaat geen keuzelijst krijgen.

Wigi

Bernard, Dank, deze had ik inderdaad gezien, maar kon hem niet meer terugvinden.

Ferenc, Het systeem toegepast op het oorspronkelijke bestand. Op een paar afdelingen getest.

Groet,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rob,

Ziet er netjes uit. Maar is niet geheel waar ik naar op zoek was.
Wil alleen hoeven kiezen uit een lijst waarin de afdelingen en de namen van de medewerkeers staan.

Houdt het bij handmatig gebruik aangezien het toch een klein file is (7 afdelingen en 50 medewerkers) waarin niet veel aanpassingen zullen komen de komende jaren.

Allen bedankt voor de reacties.

Validatie 2 bereiken

Hallo Ferenc,

Zoals al eerder door diverse mensen aangegeven is validatie met een dubbel bereik niet mogelijk.
Ik stuur je hierbij je bestandje met wat aanpassingen waardoor je volgens mij wel snel de gewenste selecties kunt maken zonder al te veel extra gegevens in te hoeven voeren.

Laat me weten wat je er van vindt!?

Groeten,
Verary

Bijlagen

Verary,

Bedankt voor je input maar dit is niet geheel waar ik naar op zoek was.
Het zijn namelijk verschillendeverticale lijsten en geen database waarin de gegevens op dezelfde rij staan. Misschien moet ik maar eens in 2007 kijken naar deze optie.

Maar het idee is wel om mee te nemen in mijn voorbeeld database. thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan