Twee besturingssysteem & formaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter AIMIK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AIMIK

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2003
Hallo,

Ik heb win. xp ik wilde 2de besturingssyeteem op zetten, nu heb ik mijn HDD in C en D partitions door opnieuw installeren van mijn besturingssysteem!
C: is nu 7,5 MB en D: is 74 GB tewijl voorheen alleen had ik C: en hij was 75 GB!!
Nu als ik bij My computer klik en dan op C: hij word wel open maar staat niks op C:!!!!! Als ik op D: klik staat wel nieuw geinstaleerde win. XP !!!

1- Ik wil mijn HDD in twee delen met twee besturingssysteem win.98 en win.xp. hoe kan ik dat doen???!!!
2- Hoe kan ik Format (formatteren) doen? Kunt U heel simpel uitleggen ook in simpel Nederlands s.v.p. ?
3- Ik weet niet wat op C: staat met 7,5MB ? Ik wil alleen C: als win.xp en D: als win 98, hoe moet ik het doen?

Kunt U s.v.p. snelmogeilijk antwoord geven?
Dank U vrienkelijk,

AIMIK

IK heb P4 2,4GH, HDD 80GB, 512 RAM

Laatst bewerkt:
Je moet eerst met Fdisk opnieuw partities aanmaken.
Zie uitleg hier;
http://go.to/wintips
Dan eerst Win98 op C:\ laten installeren daarna WinXP op D:\ laten installeren.
Zo krijg je vanzelf eeen opstart menu van welk systeem je op wil starten.
Win98 wil graag op de C:\ geinstalleerd worden.

JA, ik heb win.xp op kan ik met opstart diskette 98 wel met fdisk formatteren of moet ik opstrart diskette xp met 6 flopys maken?
Hoe moet ik het doen als ik win.xp heb?

geen antwoord op mijn vraag

Ik heb nog geen juste antwoord op mijn vraag over win xp om te kunnen mijn probleem op te lossen!!!!!!!

win xp

Ik hen win xp kan ik met opstart diskette 98 opstarten en formatteren, fdisk doen of niet?
s.v.p. antwoord
dank u

Volg de tip van Crash.

Opstart floppy van 98 erin en fdisk uitvoeren.
Verwijder de active partitie
Maak vervolgens een nieuwe active partitie aan en formatteer deze .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan