Twee besturingssystemen op één partitie. Hoe verwijder ik er een?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papillon75

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Voor een school opdracht heb ik naast Windows 2000 ook Winows XP geïnstalleerd op één partitie.

Als ik de pc opstart kan ik kiezen tussen 2000 of XP. nu wil ik win 2000 verwijderen. Hoe kan ik dat het beste doen zonder XP opnieuw te installeren?

Ik denk dat het de slimste optie is om al je data te backuppen en windows opnieuw te installeren.

Allebei bedankt voor jullie reactie.

Je kunt ook de boot.ini aanpassen zodat je het keuzemenu niet meer krijgt.
How To.

Ik had hier al wat over gelezen, maar moet ik dan niet iets extra's doen? Want door het keuze menu weg te halen behoudt ik het besturingssysteem nog. Dus dan neem ik aan dat ik de root van Windows 200 gewoon kan verwijderen?

Ok, standaard word Windows 2000 in de map WINNT geinstalleerd, als je de XP daar niet in hebt overheen geinstalleerd, maar in de standaardmap WINDOWS, dan kan je WINNT verwijderen.

De map Program Files moet je laten staan.

Er is ook nog een officiele methode om een oude Windows te deinstalleren, maar die kan ik even niet terug vinden.

Mijn docent heeft naar mijn oplossing gekeken en hij vond hem goed. Het bestand Boot.ini moest ook aangepast worden. Dus:

Voor je hieraan begint is het slim op een back-up bij de hand te hebben:

Standaard word Windows 2000 in de map WINNT geïnstalleerd, als je de XP daar niet in hebt overheen geinstalleerd, maar in de standaardmap WINDOWS, dan kan je WINNT verwijderen.

De map Program Files moet je laten staan.

Je kunt ook nog het bestand boot.ini aanpassen zodat je het keuzemenu niet meer krijgt. Voor meer informatie kun je http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html raadplegen.

Edit: Iedereen bedankt voor de reatie's!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan