twee besturingssystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Berichten
324
Wanneer ik naast mijn oude Wi98 ook XP installeer, krijg ik dan vanzelf bij het opstarten de mogelijkheid om te kiezen welke ik wil? Of heb ik daar een speciaal keuze-programma voor nodig.
Sommige van mijn software is namelijk nogal verouderd en zal waarschijnlijk niet onder XP draaien.

Bedankt voor de reaktie.
 
Ja, dat kan, je krijgt de boot loader van XP, met een bootmenu.

Kies wel een andere partitie voor XP, de opstartbestanden van XP worden dan wel op de C: schijf gezet.
 
Kan ik die XP eventueel ook op een tweede harde schijf zetten en krijg ik dan evengoed de keuzemogelijkheid?
Ofwel, om jou te citeren: komen de opstartbestanden van XP dan ook op de eerste c: schijf.
 
Dat is ook mogelijk, let wel, je kunt dan alleen XP draaien indien beide schijven erin hangen.

Ik vroeg mij alleen af waarom je sommige programma's niet op XP kunt draaien, met de compatibiliteitsmodus werkt bij mij alles.
 
Je bedoelt waarschijnlijk, als beide schijven aangesloten zijn met de brede kabel.
Ik heb een oude Emagic-Logic muzieknotatieprogramma ( nog op diskettes......... ) en die doet alles wat ik nodig heb. De nieuwe versie op cd kost rond de 600 euro. Die draait bijv. niet onder XP.

Intussen zeer bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan