• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee cellen aan elkaar kopppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Hoi allemaal
ik heb eeb file gemaakt wat we ze hier al langere tijd gebruiken
nu wil ik dit graag wat gemakelijker maken en loop nu tegen een vraag aan die ik niet oppgelost krijgt

ik heb in de file op blad 3 product namen staan en de daar bij behorende artikel nummer
nu wil ik graag dat als i op blad 1 het product selecteer dat het artikelnummer er automatiche in de cel er naarst komt te staan
ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen Bekijk bijlage Weekendlossingen Chemicalien versie-01.xls

zet dit in C4 en trek door naar beneden
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B4;Blad3!$A$1:$C$24;2;0);"kies product")

Hoi bedankt voor de hulp
ik kan de file nu laten gebruiken maar kom er achter dat als ik de leveranciers er bij wil laten komen dat er een ander proleem opduikt
als ik het zoutzuur wil nemen heb ik 4 verschillende aan leveranciers, heb gekeken of als ik er een stukje tekst bij zet hij dan de goede leverancier bij zet. Dit gaat niet goed

Laatst bewerkt:
En waar ga je dan dat 'stukje tekst' neerzetten? En wat gaat er dan niet goed? Plaats een relevant voorbeeldbestand met hoe je het eea invult.

Mogelijk dat dit in de buurt komt.

Bijlagen

Hoi VenA
wat jij heb gedaan om de cellen naar elkaar te verwijzen is een goed idee en dat werkt ook,
alleen als je niets invult dan staat er in de cellen van C en D de code #NB. dit is niet zo mooi omdat je eigelijk wil dat deze cellen dan gewoon leeg zijn.
hoe kan je dat dan opvangen.

Vena ik heb mij gek gezogd naar een oplossing voor het NB bij een leeg veld maar niets kunnen vinden
mij kennis met exel is daar ook niet groot genoeg voor. dus ik hoop dat er iemend is die mij hiermee kan helpen

Code:
=[COLOR="#FF0000"]IF(B4="";"";[/COLOR]INDEX(Blad3!$A$2:$D$25;MATCH($B4;Pl;0);COLUMN()-1)[COLOR="#FF0000"])[/COLOR]
Probeer het hier eens mee

Los van de oplossing van @popipipo

Het lijkt mij stug dat je ook maar ergens op gezocht hebt. IFERROR(), ISNUMBER(), ISBLANK() niets in je gekke zoektocht tegengekomen?

Laatst bewerkt:
Ben nu ff op pad en als ik weer thuis ben zal ik het eens proberen of dit werkt
Alvast bedankt

Nou ik ben hier op het forum aan het zoeken geweest maar kon dit toch echt niet vinden =IF(B4="";"";INDEX(Blad3!$A$2:$D$25;MATCH($B4;Pl;0);COLUMN()-1))
en ja sorry dat mijn kennis in exel niet zo goed is. daarom vraag ik het ook aan jullie en hoop hiervan weer te leren.
het doet best wel een beetje zeer als je dan leest dat ik niet heb gezocht.

sorry dat ik het heb gevraagd
de code werkt niet daarmee geeft hij nu aan #Naam?

Je zal de formule even moeten vertalen naar het Nederlands.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan