twee computers die om (een) internet vechten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
hoi,

sinds een paar weken is hier een neiuwe computer thuis bijgekomen die nu ook deel uitmaakt van het netwerk. maar nu kan ik met mijn eigen computer vaak niet meer op internet komen als de nieuwe computer aanstaat.

ik heb het idee dat de nieuwe computer(deze heeft een beter bereik met t netwerk dan de mijne, download meestal met maximale snelheid) al het internet wat uit de router komt zelf opmaakt en er niks meer voor mij overblijft. kan dit??

zo ja is er niet een programma oid wat het internet netjes in tweeen kan delen??
of kan dit misschien in de router worden toegewezen??
beide computers maken gebruik van een draadloosnetwerk met eern linksys WRT54G router.

alvast bedankt

Je kunt niet zomaar instellen dat beide computers evenveel ruimte moeten krijgen. Routers die dit (quality of service, QoS) ondersteunen zijn over het algemeen niet voor thuisgebruik en een stuk duurder. Je zult het hier dus mee moeten doen.

Ligt het niet ergens anders aan? Dat de ene gewoon op een veel grotere afstand van de router staat bijvoorbeeld?

hoi,

ik heb het idee dat de nieuwe computer(deze heeft een beter bereik met t netwerk dan de mijne, download meestal met maximale snelheid) al het internet wat uit de router komt zelf opmaakt en er niks meer voor mij overblijft. kan dit??

zo ja is er niet een programma oid wat het internet netjes in tweeen kan delen??
of kan dit misschien in de router worden toegewezen??
beide computers maken gebruik van een draadloosnetwerk met eern linksys WRT54G router.

alvast bedankt

Kijk eens of je gebruik kunt maken van netlimiter,je kunt de bandbreedte verdelen.

http://www.netlimiter.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan