Twee computers en één e-mailaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryan138

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
34
Hallo,

Momenteel heb ik twee computers draaien die allebei hetzelfde e-mailaccount gebruiken.
De e-mails komen op twee plekken aan, maar nu wil ik graag dat wanneer ik een e-mail verwijder op de ene computer dat deze dan ook op de andere computer verwijderd wordt. De ene computer gebruikt Microsoft outlook en de andere Mozilla Thunderbird.

Is er een mogelijkheid dat ik dit kan instellen?

Alvast bedankt.
Ryan
 
Dit ligt aan het type emailbox wat je gebruikt.
Je moet de email op IMAP instellen (als dit mogelijk is), dit kan je meestal aangeven in de mailclient.
IMAP wil zeggen dat je mail op een server ergens online staat.
Dus als je dan een email verwijderd bij locatie A dan verwijderd hij hem ook automatisch bij locatie B.
Bij POP staan de mails op je eigen pc en is dit niet het geval.
 
Lees dit eens: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=48044

Je zou ook eens kunnen searchen op synchronisatie van mail. Niet precies hetzelfde als wat jij wilt, maar miss wijst het je wel de weg.

Een kennis heeft ook hetzelfde account op PC en laptop. Voor hem heb ik ingesteld dat hij de PC als hoofdaccount met de standaard instellingen gebruikt, maar op de laptop heb ik ingesteld dat de berichten op de server moeten blijven staan. Resultaat is dat de hoofd-PC de regie voert en dat de laptop ondergeschikt is. Bijkomend voordeel is dat hij zijn mail maar op één systeem hoeft te back-uppen.
 
Dit ligt aan het type emailbox wat je gebruikt.
Je moet de email op IMAP instellen (als dit mogelijk is), dit kan je meestal aangeven in de mailclient.
IMAP wil zeggen dat je mail op een server ergens online staat.
Dus als je dan een email verwijderd bij locatie A dan verwijderd hij hem ook automatisch bij locatie B.
Bij POP staan de mails op je eigen pc en is dit niet het geval.

ik heb even gekeken en dit was het geval, de e-mail staat op pop ingesteld.
Kan dit veranderd worden naar IMAP? zo ja, wat komt er allemaal bij kijken ?
 
Quintoo: Weer wat geleerd. Had dat nog nooit bekeken.
Zit echter bij UPC en die heeft géén IMAP server, dus dan houdt het toch op.
Ryan: Hier een heldere uitleg: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/popvsimap
En hier over omschakelen: https://support.mozilla.org/nl/kb/wisselen-pop-imap-account

Dan zit ik nog wel met een probleem, ''Gebruik POP óf IMAP. Allebei tegelijk gebruiken zal voor problemen kunnen zorgen'''
Hoe kan ik pop naar IMAP veranderen in Microsoft outlook?

Mijn collega en ik zitten namelijk op hetzelfde e-mailaccount en krijgen dus allebei dezelfde e-mails. Dus vandaar dat ik het stukje even citeer van de antagonist.
 
Laatst bewerkt:
Je moet eerst uitzoeken of jouw/jullie service provider IMAP ondersteund. Die van mij, UPC, ondersteund het nl. niet.
 
Inmiddels heb ik zelf al de oplossing gevonden na wat speurwerk, hartelijk bedankt voor jullie moeite.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan