Twee daggemiddelden in 1 rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een databestand met meerdere tabellen. Eén tabel bevat per dag een aantal scores, hiervan wil ik het dagelijkse gemiddelde hebben. Tabel 2 bevat eveneens per datum een aantal andere scores, ook hier van wil ik het daggemiddelde hebben. Dit lukt per dag prima.
Probleem is echter dat ik een rapport en/of grafiek wil hebben waarbij per dag die 2 gemiddelden vermeld worden, dit om een mogelijk verband tussen beide aan te tonen.

De gegevens zitten in afzonderlijke tabellen omdat ze totaal verschillend van karakter zijn, verschillen in aantal metingen enz enz. Enkel voor de gemiddelden vallen uitspraken te doen per dag.

Wie helpt mij even op weg hoe dit aan te pakken? Zelf de gegevens per dag produceren en handmatig overnemen is een beetje omslachtig.:p

Als je twee queries hebt die de dagtotalen en gemiddeldes berekenen, dan kun je die makkelijk in één nieuwe query zetten. De twee queries koppel je dan op basis van de datum (die is immers uniek in de afzonderlijke queries) en de velden zet je dan naast elkaar in het queryraster. Enige probleem dat je zou kunnen hebben is als in één van de twee queries een datum ontbreekt. In dat geval moet je het koppeltype veranderen.

Bedankt, probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan