• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee data sets vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

larbond1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Ik wil aan de hand van dit excel file een toegangsvolgorde vinden. Kunnen jullie mij hierbij helpen want ik kom er niet aan uit met de als vertikaalzoekformule.

Ik wil data vergelijken in excel tussen twee kolommen. De twee data sets bestaan uit data a (A:H) en data b (It/m O.
Deze wil ik met elkaar vergelijken en kijken waar een hit onstaat. Data A bevat ongeveer 5000 regels en data B bevat ongeveer 300 regels die er voor zorgt dat er gehit wordt op een van de 12 prijscondities.

Zo zie je dat bij 'prijs / artikel / specifieknummer' een hit onstaat. Die wil ik dan ook op Q3 zetten met een formulen die zoekt of er een verband is tussen data A kolom F3,C3 en G3 deze vergelijken met alle waarden in I t/m O1t/m500

Alvast bedankt

Bijlagen

In Q3 formule:

Code:
=O3&"_"&I3&"_"&N3=F3&"_"&C3&"_"&G3
Als de waarde overeenkomt krijg je als uitslag WAAR/TRUE anders ONWAAR/FALSE

Voor de zekerheid '&"_"&' er tussen gezet misschien werkt het ook wel met alleen '&'

Overige formules op gelijke wijze.

Bedankt voor je reactie, echter werkt dit niet met data set A 5000 regels en data set B met 400 regels. Hierdoor moet er eigenlijk dus echt gezocht worden in Dataset B voor een hit.

Of denk ik nu te moeilijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan