• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee datasets samenvoegen op basis van uniek nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChaoticJelle

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2023
Berichten
5
Hallo,

Ik heb twee Excel-bestanden met verschillende gegevens, maar elke rij is voorzien van een uniek nummer in kolom A. Dataset 1 en 2 hebben dus zo'n uniek nummer. Nu wil ik de gegevens van dataset 2 toevoegen aan het juiste nummer van dataset 1. Maar omdat dataset 2 niet alle unieke nummers bevat die dataset 1 bevat (dataset 2 bevat minder rijen) kan ik niet simpel de kolommen kopiëren en plakken nadat ik voor beide bestanden kolom A hetzelfde gesorteerd heb. Hoe kan ik toch de juiste informatie bij de juiste rij krijgen?

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Een VERT.ZOEKEN functie of Power Query gebruiken.

Plaats s.v.p. een representatief Excel voorbeeldje voor een eventuele demonstratie.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. In de bijlage twee voorbeeldbestanden met hoe de formats eruit zien. Het zou fijn zijn als je aan de hand hiervan kunt laten zien hoe ik het kan doen :)
 

Bijlagen

  • Dataset1_voorbeeld.xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 17
  • Dataset2_voorbeeld.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 14
Ik heb beide even in hetzelfde bestand gezet en er tabellen van gemaakt en vervolgens powerquery gebruikt om ze samen te voegen.
 

Bijlagen

  • Dataset1 en 2 samen.xlsx
    32,9 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan