• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee excel vragen, 0 noteren en zwevende kop

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
beste lezers,

Ik wil in excel een product lijst maken met de ean erbij. Als ik dat nu doe dan verdwijnt de eerst 0, nu heb ik wat geprutst met andere noteringen maar bij tekst komt verdwijnen weer de laatste 5 getallen van de ean code.

Ook wil ik de eerste regel van de pagina (daar staat wat er in de kolom wordt weergegeven) laten zweven zodat dat als ik naar beneden scroll deze regel te lezen blijft.

volgens mij twee simpele vragen maar als leek kom ik er ook niet via google achter laat staan de help-functie

Hoi,

Welke versie van Excel?

En: stuur even een geanonimiseerde sheet als bijlage mee, dat werkt 'stukken' handiger..

Laatst bewerkt:
excel 2007

Bekijk bijlage test.xlsx

regel 1 moet dan zeg maar zweven zodat dat nog te lezen is als ik in rij 500 ben
regel 2 is goed
regel 3 daar hoort een 0 voor
regel 4 verschijnt zomaar terwijl de hele kolom is ingesteld als getal (zonder decimaal)

de kolom moet tekst zijn anders krijg je geen voorloopnullen
bovenste rij zet je vast met vensters>deelvensters blokkeren>bovenste rij

Bijlagen

het vast zetten is gelukt waarvoor dank.
als ik de kolom met ean code selecteer en daar tekst van maak dan krijg ik bij de eancode die starten met een 8 deze notitie 8,71187E+12

Nee is nu ook gelukt heb ze even opnieuw ge-entert

bedankt voor de snelle hulp

Hoeft geen tekst te zijn om voorloopnullen te krijgen. Als de cel formatering op "aangepast" zet met als formaat 0000000000 krijg je altijd 10 cijfers.
Nadeel is dat je altijd 10 cijfers krijgt, ook als er 8 voldoende zijn

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan