• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee exceldocumenten samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnvmeer

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Ik heb een soortgelijk probleem. Twee Exceldocumenten met exact zelfde indeling.
ik heb document 2 met kopieeren/plakken op werkblad 2 van document 1 gekregen. Heb nu dus 1 document met werkbladen 1 en 2.
Hoe kan ik nu deze 2 werkbladen alfabeth/lexicogr. samenvoegen tot een werkblad, zodat keurig 1 document heb met alle gegevens A-Z verwerkt?

Laatst bewerkt:
@ johnvmeer: waarom zet je de gegevens op twee werkbladen in hetzelfde bestand?
Je kan ze toch ook op één werkblad zetten en dan sorteren?

Dat heb ik al verschillende malen geprobeerd maar dat lukt niet. Kan dat misschien komen doordat de nummering van beide werkbladen gelijk is. Ik dacht ook dat het een fluitje van een cent was, maar blijkbaar ligt het toch wat ingewikkelder. Dank en groeten, John

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet de bedoeling in te breken in iemand zijn haar topic.

Neem me niet kwalijk dat wist ik niet. Ik ben nieuw op helpmij.nl
Waar kan ik mijn vraag nu vinden?

Laatst bewerkt:
voorbeeldje

johnvmeer,

is het mogelijk om een voorbeeldbestand te plaatsen (ontdaan van evt "gevoelige"informatie)?

Extra kolom met unieke waarde toevoegen?

johnvmeer,

is het dan mogelijk om aan elk werkblad een kolom toe te voegen met daarin een nummering die je zelf uniek kunt maken?
Dan kun je daarna samenvoegen naar 1 blad en sorteren.

Dat lijkt me een geweldig idee, ga ik vanavond eerst uitproberen.
Dank je wel Haje voor alle meedenken!
John

Geweldig Haje dit werkt dus wel! Ik kan nu direkt de dubbele namen eruit sorteren. Spaart me een hele hoop werk. Hartelijk dank
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan