Twee Favorieten ? Wie onderhoudt dat allemaal ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel@helpmij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Mogen we nu ook meerdere favorieten hebben, zoals koningen ?

Bij multiboot systeem Win98SE/WinXP, één enkele map Favorieten delen zou al genoeg zijn zeker ?

Hoe kan ik, onder Wind98SE, naar dezelfde identiek map "Favorieten" verwijzen welke ik in Windows-XP gebruik ?

Die map staat op een Fat32 partitie, bereikbaar vanuit beide Windows OS.

Blijkbaar lukt het niet om in EIGENSCHAPPEN van de map Favorieten te verwijzen naar een vrij gekozen locatie.

Vreemd gaan naar een andere partitie mag blijkbaar slechts met XP en niet met Win98SE ? :love:

Iemand al gelukt om voor Favorieten een gemeenschappelijke map te maken ?

Je kan ook vrij simpel de inhoud van je favorieten naar de andere favorieten map kopieren. Ik zou zo even niet weten, hoe je het een en ander naar dezelfde map kunt verwijzen in Win98(se).:o

De vraag blijft open ....

crash zei:
Je kan ook vrij simpel de inhoud van je favorieten naar de andere favorieten map kopieren. Ik zou zo even niet weten, hoe je het een en ander naar dezelfde map kunt verwijzen in Win98(se).:o

Wel gemeende dank voor je reactie. Zonder bedoeling te willen kwetsen, en hopelijk trap ik niet op lange tenen... maar zover was ik zelf ook geraakt. Het is precies het tweede deel van uw reactie dat de vraag opnieuw in het licht van de schijnwerper zet.

Het is niet de bedoeling om twee Favorieten te "onderhouden". Wel de bedoeling om een mogelijke oplossing te zoeken voor het probleem zoals in de vraagstelling aangebracht.
Daarmee zou dan ook meteen de inhoud van Favorieten steeds onmiddellijk bruikbaar zijn vanuit beide Windows....zonder verdere poespas.

Laatst bewerkt:
De vraag blijft open

Het onderbrengen van de XP-Favorieten naar een andere partitie was reeds uitgevoerd, zoals je weet. Maar het probleem is echter dat men de map "XP Favorieten" niet kan onderbrengen naar de partitie van een andere bootable Windows (Windows98SE).

(Als het dit is wat je bedoelt ... omdat die twee bootable OS-partities voor elkaar onzichtbaar zullen blijven.)

Terzijde , in XP :
De tip (in het artikel) om ook "Mijn Documenten" in XP te verplaatsen is bijzonder nuttig !
Doe ik al jaren. Immers bij systeemcrash van XP, verliest men niets van "Mijn Documenten" ! Men moet zich bewust zijn dat "Mijn Documenten" er slechts uitziet als een map, maar dat het geen échte map is. Het icoontje moest eigenlijk dat van een snelkoppeling zijn, wat het in feite ook is, en nogmaals... geen echte map !

Merel@helpmij zei:
(Als het dit is wat je bedoelt ... omdat die twee bootable OS-partities voor elkaar onzichtbaar zullen blijven.)
Ik heb nu zelf geen dualboot draaien, maar ik kon altijd vanuit XP de Windows 98(se) partitie bereiken. Andersom zou het kunnen dat het niet gaat, als XP op een NTFS partite is geinstalleerd. Win98(se) kan niet met NTFS over weg. Xp kan wel met FAT32 overweg, waarop Win98(se) op geinstalleerd wordt.

De vraag blijft open ....

Ok, bedankt !

Standaard wil M$ dat de partities voor elkaar onzichtbaar blijven, wat niet onredelijk is.
Maar ik neem aan dat het kan zoals je beschrijft. Ik herinner mij trouwens dat de Windows98SE partitie hier lang geleden ooit nog "te zien" was vanuit XP, maar veel baat had ik er niet bij.

Ik vond dit trouwens gevaarlijk. (Uiterste voorzichtigheid is dan wel gevraagd om in Verkenner de zaken niet onder elkaar te verwarren).

Kan men het Partition Magic riskeren om de Windows98SE partitie opnieuw "zichtbaar" te maken voor Windows-XP? Is dit de énige te veranderen parameter ? Ik weet het niet zojuist meer, het is lang geleden dat ik het met PM nog heb veranderd.

Allebei partities "active" zetten en verder ... hoe zat het weer met de andere parameters ... allebei partities op unhide ?
Spijtig dat je nu geen dualboot meer hebt lopen. Die eerdere instellingen had ik graag willen bekijken want hier had ik ze niet genoteerd. Die instellingen waren vermoedelijk ok om uw suggestie uit te proberen .... namelijk de favorieten-"map" van XP laten verwijzen naar de Win98SE favorietenmap.

(Tenzij nog een andere weg kan worden gevonden)

.

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk op de goede weg .....

Wat eerder niet lukte (verstrooid geweest door een mooie favoriete ?) is vandaag toch gelukt : De map Favorieten (die van Windows98SE) is gewoon verplaatst geworden naar de Fat32 partitie waarop gemeenschappelijke data staan, en die bereikbaar is voor de beide bestuursystemen.

Meer dan een Copy/Paste was er niet voor nodig !

Ik ga nu gewoon de twee harems favorietjes huisvesten in één enkele map.
Normaal moet die map Favorieten nu vanuit beide Windows kunnen worden benaderd.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------- 16:30 u -------------------------------------------------
Tja, toch pech : Het is geen probleem om de Favorieten mappen naar een andere partititie te verplaatsen. Het probleem ligt in het feit dat de Favorieten mappen gebonden zijn aan "Mijn Documenten". Dit laatste is dus in XP een échte snelkoppeling naar een vrije locatie (de target - het doel, waar je de documenten van de account wil hebben) Maar de submap Favorieten is een échte submap (geen snelkoppeling) en blijft gebonden aan zijn bovenliggende map. Ik zoek verder naar de oplossing
------------------------------------------------------------------------------

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan