twee gloednieuwe schijven met XP en één oude met ME?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Mijn moederboard is onverwacht overleden. Ik ben nu mijn systeem algeheel aan het upgraden en ga werken met XP Pro
Ik ga twee ondermeer 2 nieuwe Maxtor 80 gb schijven inbouwen.
Daarnaast heb ik nog mijn oude 8gb hardisk met windows me en boordevol met oude spelletjes uit win 95/98 tijdperk voor de kinders.
Die derde 8 gb harddisk wil ik ook inbouwen, zodat de kinders kunnen spelen.

Mijn vraag is of dit kan:
Op de twee Maxtors werken met Win Xp pro en de derde harddisk met Win me en oude spelen zonder verdere aanpassingen inbouwen?

Dit is mijns inziens dan geen dual boot of wel?

Dual boot

Dit is mijns inziens dan geen dual boot of wel?

jawel, je wil toch kiezen welk os. moet opstarten?

Of begrijp ik je verkeerd?

Grtz.

Ik dacht, maar misschien heb ik het helemaal verkeerd, dat een dual boot alleen werkt als je een schone installatie doet. Dus bij Xp en Me opnieuw installeren.

Wat ik doe is een harddisk vol met data van een oud PC systeem gebruiken, en waarbij ME destijds het enige besturingssysteem was.
Dat houdt dus in een oude C schijf met Win Me, Outlook express, Office vol met bestanden en veel oude spelletjes (en om dat laatste gaat het, want vele spellen werken niet met XP)

Ik hoop dat ik duidelijk ben?

Zorg wel voor voldoende koeling, heeft mij ook een 80 gig gekost.
BiGWXXL

Op welke wijze kun je die schijven (extra) koelen? Ik heb ook nog een silentdrive geluidsisolatie erbij genomen. Ik hoop toch nietr dat die de koeling verder vermindert.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan