twee hd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
hoi ik heb 2 wd hd's 1 van 36gb de raptor van 10000toeren en 1 van 7800 toeren nu heb ik telkens na een aantal maanden en opnieuw formateren de zelfde foutmelding nl uitgestelde schrijfbewerking mislukt.
Ik heb alle oplossingen van het internet al geprobeerd maar het mocht niet baten.
Vorige week weer opnieuw de schijf geformat waarop xp staat maar kan nu de andere schijf niet meer benaderen zonder de vastlopen of de foutmelding te krijgen.
Zou misschien 1 van de schijven niet goed zijn dat daardoor de comminucatie niet goed loopt/

was ik net aan et doen tnx
heb ook al geheugen eruit gehaald van 2048 terug naar 1048 heeft even geholpen maar nu kan ik niet eens winzip installen

was ik net aan et doen tnx
heb ook al geheugen eruit gehaald van 2048 terug naar 1048 heeft even geholpen maar nu kan ik niet eens winzip installen
Dan zal je Bios van slag zijn ,dat kan je oplossen door te resetten,via de jumper of de batterij er een half uurtje uit en spanning er af.
En je geheugen er weer in

ben nu et diagnose progje aan et draaien maar de sneltest geeft aan dat ie nog 135 uur bezig is.
wat dat geheugen betreft ,daar ligt et niet aan want voor de geheugen vergroting gaf ie ook ald de foutmeldingen.
In de bios geeft ie wel het juiste aantal geheugen aan.

ps die batterij ,waar zit ie(want ik wil alles proberen voordat ik een nieuwe hd koop(kan jij een gok doen welke hd kapot is degene met xp of degene met alleen software of is het misschien de verschillende snelheden die niet samenwerken?

Batterij ziet er uit als een Euro.

De schijf waar op je aan het werken was,alfhans waar je naar aan het toe schrijven was ,die is het meestal.

het diagnose progje geeft aan dat er een kabel storing is wat et ook mogen zijn want ik kan er wel op werken en de kabels zitten vast.
Xp draait op c en uiteraard alle progjes als ik dan een film binnen haal dan draait het down progje op c maar de download map bevindt zich op d .
Als ik dan met quickpar repareer bevind qpar zich op c maar de te repareren film bevind zich op d .
Kan dit soms de problemen geven dat heen en weer schrijven of moet dat gewoon kunnen.
Het geheugen had ik er ook uitgehaald omdat van de 2048mb er telkens maar 600 werd gebruikt .
Daar heb ik hier vragen over gesteld maar niemand wist precies de oplossing ,maar ik ga nu eerst maar eens het hd probleem proberen op te lossen als ik tenminste het progje aan de praat krijg .
het diag progje geeft aan dat het ide schijven zijn maar het zijn sata (dat is toch niet hetzelfde:o

het diagnose progje geeft aan dat er een kabel storing is wat et ook mogen zijn want ik kan er wel op werken en de kabels zitten vast.

Zou de kabels maar vernieuwen,is het probleem denk over,er hoeft maar 1 niet goed meer in de stekker te zitten ,of breuk.

is geen klein bericht als ik zo in de pc kijk zijn een hoop kabels

heb de kabels net omgedraaid maar maakt geen verschil.
ik moet die kabels met dat kleine s ata stekkertje vervangen.
maar als ik na omdraaien dan geen verschil merk is het dat dan wel

Je hebt met instal van XP wel de s-ata drivers geinstalleerd.

ja 2 kabels kapot lijkt me niet.

Geen idee verder Sorry

tja denk et wel hoe kan ik dat nakijken ,heb wel de cd van het moederbord voledig geinstald.
Ik heb ook het gewone lifeguard progje gedraaid van wd en die ziet duidelijk de goede sata schijven en geen ide.
Het diag progje geeft denk ik de kabel fout omdat er geen ide schijven inzitten maar sata .
dus het ene progje ziet de goede schijven en het andere progje de verkeerde

Juist ja en op de MB cd staan de driver voor s-ata ,die je op diskette moet zetten,en met instal van XP mooet je opgeven op een bepaald moment via een F toets om die te installeren,is dat wel gedaan.

ja dat zijn de drivers voor de via chipset die ik handmatig moet installen.
Ik heb net bij apparaatbeheer gekeken en de via sirial ata raid controller is geinstald

de s-ata is toch de serial ata raid controller of moet ik een andere hebben en zoja welke dan en kan ik deze alsnog installen

ik heb wel de drivers voor de via chipset handmatig tijdens de setup geinstald maar verder niets.
Hoe kan ik zien of de s-ata driver mist en welke moet ik van de cd plukken want ik zie er 2 op staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan