Twee invulvelden hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsman

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Goeden avond allemaal,

Ben een paar dagen aan het zoeken geweest maar heb het niet kunnen vinden.

Heb een database voor een Cana encyclopedie ( géén canabis ;o) ), daarbij worden foto's getoond.

Een van de velden heeft de Naam van de Canna en voor de foto moet de naam.jpg of nummer.jpg in een ander veld worden ingevuld, de jpg's staan in een aparte dir.

Is er een manier om de Naam ook automatisch in het foto veld ingevuld te krjgen, nu moet ik dit twee keer doen, een maal Naam en een maal foto en meestal zijn deze hetzeldfe.

Graag een oplossing

Hallo,

Je hebt hiervoor wel VBA kennis nodig. Een voorbeeld kun je vinden op onderstaande link.

Ga links in het menu naar "Gemak" en vervolgens naar "Afbeeldingen":

http://www.accesspower.nl/

mvg
Charles

Goede morgen, bedankt voor de reactie en de link, :thumb:

Het foto gebeuren heb ik al uit een andere database kunnen halen en dat werkt prima.

Het punt is dat , als ik het veld "Naam Canna" invul, gelijkertijd het veld voor de "Foto" automatisch moet worden ingevuld zodat ik dat niet twee maal hoef in te vullen.

Hallo,

Je hebt hiervoor wel VBA kennis nodig. Programmeer het event van je eerste tekstveld.
Kijk naar het LostFocus event.

Enjoy!

Okidoki, bedankt, zal wel ff duren voordat ik dat door heb dus ik dank de reacties en sluit de vraag.

tot de volgende vraag, en een rustig weekend.

Hallo allemaal.

Ik gebruik nu, om foto's op te halen de "Bijlage" optie en heb het tweede veld dus niet meer nodig, voor mij is het probleem opgelost.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan