twee ipads: van éen account naar twee verschillende

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Goedemiddag deskundigen!

Een merkwaardig probleem: Mijn vrouw had een iPad2 en heeft nu een nieuwe iPad Air gekocht - waarom:dat ga ik niet uitleggen, want niet interessant. Op de nieuwe is zij gewoon doorgegaan met haar reeds bestaande account.
Omdat de oude iPad2 ook nog goed werkt heb ik - doorgewinterd Windows gebruiker - besloten te proberen de oude iPad2 onder de knie te krijgen. Maar meteen komen er al vragen op:

- Ik wil graag liefst een eigen account op de iPad2 openen, maar ik meen gelezen te hebben, dat dat niet mogelijk is (of zeker vroeger: was) om naast de bestaande account van mijn vrouw een nieuwe iPad account bij te voegen. Is dat juist?

- Liefst zou ik dan (en daarom) de oude account van mijn vrouw op de iPad2 verwijderen. Ik geloof dat ik weet hoe dat moet. Maar ik vrees, dat zij dan haar (identieke) account op de iPad Air ook kwijt is. Is dat juist?

Wat is dan de bokkesprong die ik moet maken om een nieuw account op de iPad2 aan te maken terwijl zij haar bestaande account op de iPad Air behoudt? Weten jullie het?

Alvast bedankt!

Dirk

Je kan de ipad 2 naar fabrieksinstallingen resetten, dan is die weer zoals die uit de doos kwam. En dan kun je een nieuw apple id aanmaken tijdens het installeren, of met een ander apple id inloggen.

De vraag is wat je er mee wilt bereiken?

Je kunt prima meerdere apparaten aan dezelfde Apple ID gekoppeld hebben, dan zijn alle aankopen direct beschikbaar op beide apparaten. E-mailaccounts en dergelijke kun je apart toevoegen.

Maar het begin is inderdaad om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan bij het opstarten instellen als nieuwe iPad (en dus geen reservekopie terugzetten via iCloud)

Hallo royb3 and Tha Devil
Dank voor jullie bericht! Als ik mijn iPad2 op fabrieksinstellingen breng vernietig ik ahw ook meteen het account van mijn vrouw op die iPad2. Maar gaat dan haar account op de iPad Air (dat er precies eender uitziet) verloren? Ik hoop van niet. Een bepaalde iPad op fabrieksinstellingen terugbrengen heeft dus geen invloed op het account op andere iPads volgens jullie?
Groeten van Dirk

Alles zal worden verwijderd wat er op de iPad staat.

Wordt iCloud gebruikt voor foto's dan is er niets aan de hand. Deze zullen gewoon op de iPad Air blijven bestaan.
Zijn e-mailaccounts als POP-account ingesteld dan zullen ook die e-mails verwijderd worden.

De account wordt verder niet verwijderd, alleen de inhoud van de iPad.
Zodra je bij het opnieuw instellen van de iPad de Apple ID van je vrouw invoert kun je de reeds aangeschafte apps direct downloaden zonder ze opnieuw te hoeven kopen.

Zoals ik eerder vermeldde moet je hem als nieuw apparaat instellen, dus geen reservekopie terugzetten.

Het is denk ik ook aan te raden niet de iCloud-account van je vrouw in te stellen, je kunt zelf een eigen Apple ID aanmaken welke je voor iCloud gebruikt. De aankopen (via iTunes of de App Store) zullen dan via de account van je vrouw gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan