Twee iriterende problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Haag

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Berichten
24
Hoi heb een tweetal vragen, waar ik uit moet komen om toch enigzins vrolijk rond te kunnen surfen:

1. Ik heb steeds als ik op internet zit hele iritante popups die ik maar niet weg krijg. Ik heb wel gewoon een Norton firewall draaien tegen popups maar deze staan volgens mij op mij eigen computer en zijn van goksites en datingsites. Hoe krijg ik deze popups weg en voorkom ik ze in de toekomst...

2. Ik heb een jonger broertje en die klikt nog weleens wat en daarmee komen weleens wat verbindingen voor internet bij dus betaal verbindingen. Ik heb zelf een ADSL verbinding en heb alleen deze verbinding nodig.
Hoe kan ik windows XP zo instellen dat er geen nieuwe verbindingen meer kunnen worden aangemaakt, zodat ik straks niet zonder mijn medeweten ineens op een betaalverbinding zit...

Bij voorbaat dank :D
 
Voor vraag 2:

Bijna alle betaalinbelverbindingen gaan via creditcards. Via adsl kun je bij mijn weten geen extra kosten krijgen zolang je geen rekeningnummer of creditcardnummers opgeeft.

Als er nog een telefoontikken-modem in je pc zit die nog kan werken dan kun je wel via bepaalde inbeldingen extra kosten krijgen. Dus zorg dat DAT stekkertje van je modem er niet meer inzit.
 
Die pop-ups kunnen door Messenger in xp (niet MSN Messenger) veroorzaakt worden.
Hier lees je hoe je ervan af komt.
En hier kun je testen of het inderdaad Messenger is en (nadat je hem verwijderd hebt) of-ie echt weg is.

En als je alleen je ADSL-modem gebruikt en nooit het inbelmodem, dan zou ik dat laatste helemaal uit de computer verwijderen. Dan weet je absoluut zeker dat het niet meer gebruikt kan worden door een dialer.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geprobeerd en nu afwachten

Hoi heb de tips, want wat is het toch handig deze forum, geprobeerd en afwacnten nu.

Heb de windows messnger verwijderd volgens die ene site en als ik ff wat meer tijd heb ga ik die spy zooi ook eens nachecken.
Verder had ik al eerder mij telefoonmodem aansluiting verwijderd. Wist niet of het dan nog mogelijk was om een andere lijn te krijgen, maar dat ben ik nu ook weer wijzer.

Thanks en ik geef wel in de loop van de maand ff een update of echt alles gefixt is.:)
Knowledge is something we have to share together!
 
Geplaatst door Tanja1968
Ik heb ooit een programma gebruikt die je waarschuwt als er een dialer verbinding probeert te maken. http://www.dialerdetect.nl/nederlands/index.html

Nogmaals, deze is alleen voor als je ook een telefoontikken modem gebruikt

heb ik ook gebruikt, maar niet nodig gehad omdat ik niet op sites kom waar zulke zooi op je PC gegooid wordt. Het geeft ook alerts als er registeraanpassingen gebeuren. Helaas wel een minpunt dat je niet kunt zeggen dat ie die wijziging niet mag toestaan.
 
ZomeAlarm

Ik heb ook nog een tip tegen verbinding maken, ZomeAlarm downloaden. Deze Firewall is erg goed en houd ook verbindingen tegen die je niet wil, en het zal ook helpen om tegen je broertje te zeggen dat hij NOOIT zomaar bij een aanvraag YES te klikken, altijd eerst goed lezen wat de aanvraag eigenlijk wil.

Groeten Peter
 
1: Gebruik een andere Internetbrowser zoals Opera of Mozilla. Sinds ik Opera gebruik heb ik geen last meer van pop-ups.
2: Geef die broer van je een schop onder z'n k*nt en geef 'm les in "Verstandig browsen"
 
Geplaatst door Sidi
2: Geef die broer van je een schop onder z'n k*nt en geef 'm les in "Verstandig browsen" [/B]

idd, levensgevaarlijk zo'n broertje voor virussen.

En mozzila is een browser vooral gericht op Linux, moet je wel een beetje Linux ervaring hebben, het is niet standaard en ook niet bekend bij de meeste Windhoos mensen :p.
 
Re: Geprobeerd en nu afwachten

Geplaatst door De Haag
Hoi heb de tips, want wat is het toch handig deze forum, geprobeerd en afwachten nu.

Heb de windows messnger verwijderd volgens die ene site en als ik ff wat meer tijd heb ga ik die spy zooi ook eens nachecken.
Verder had ik al eerder mij telefoonmodem aansluiting verwijderd. Wist niet of het dan nog mogelijk was om een andere lijn te krijgen, maar dat ben ik nu ook weer wijzer.

Thanks en ik geef wel in de loop van de maand ff een update of echt alles gefixt is.:)


Hier dan ff de update zodat de medegebruikers er ooknog wat profijt van hebben en natuurlijk de mededenkers te bedanken.
Het verwijderen van windows messenger was zeer effectief en dus zekers aan te raden. Verder heb ik helaas nog geen tijd gehad om op spyware te onderzoeken. Maar das zeker een volgend puntje.
Verder is het niet mogelijk om via ADSL een andere lijn en duurdere lijn te krijgen dus. En ff het broertje een schop geven was ook een effectief middel hoor. ;)

Thanks en hoop jullie hiermee van dienst te zien!
 
Dat was graag gedaan :) maar wacht niet te lang met het checken van je spyware
 
Geplaatst door Peter_Evers
En mozzila is een browser vooral gericht op Linux, moet je wel een beetje Linux ervaring hebben, het is niet standaard en ook niet bekend bij de meeste Windhoos mensen :p.

Nee hoor. Mozilla Firefox en Mozilla worden al lang evengoed voor Windows ontwikkeld (en ook voor Mac trouwens). Je hoeft er ook beslist geen ervaring met Linux voor te hebben. Ik heb die ervaring totaal niet en kan prima met Mozilla Firefox werken. Sterker nog: Firefox is eenvoudiger en overzichtelijker dan IE. (Probeer maar eens wijs te worden uit de onmogelijk lange en nauwelijks geordende lijst opties in IE bij Extra -> Internet-opties -> Geavanceerd.... En vergelijk dat dan eens met het buitengewoon overzichtelijke Options menu in Firefox!)

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan