Twee keer Onedrive in verkenner na update naar 24H2

Jansen!

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2024
Besturingssysteem
Windows 11 Home 23H2
Office versie
365
De update van Windows 11 23H2 naar 24H2 verliep prima, zoals ik een ander topic heb aangegeven.
Het enig vreemde is nu dat Onedrive opeens twee keer in de verkenner wordt weergegeven. Ze hebben ook allebei dezelfde eigenschappen qua aanmaakdatum, grootte enz.
Op zich geen groot probleem, want alles werkt prima, maar kan dit ook aangepast worden?

1737990302253.png

Wordt Onedrive als een externe schijf gezien, dan?
Deze staat toch op een server van Microsoft en de kopie hiervan (of vice versa) in een map op een door mij toegewezen partitie op mijn pc?

Heeft OneDrive geen Helpdesk of een eigen Microsoft OneDrive forum? Daar wordt het anders wel eens tijd voor. Kunnen mensen überhaupt wel met dit programma werken, gezien het grote aantal problemen?

Werkt allemaal prima. Problemen ontstaan o.a. doordat wij knutselaars aan dingen gaan zitten rommelen. Er was een tijd waar dat volkomen prima was en ook goed werkte. In de huidige tijd moet je gewoon de standaardinstellingen accepteren en verder niet meer aankomen. Software is hier niet meer voor geschikt.

- meld je af bij Onedrive
- herstart computer
- meld je opnieuw aan
hiermee wordt (ook) het computer register opgeschoond. Vermoed dat daar een 'dubbele' onedrive entry is ontstaan. SUCCES!!

Terug
Bovenaan Onderaan