Twee keer opstarten xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Mijn computer wordt al een tijdje steeds trager. Ik werk met xp en heb twee maanden geleden een dvd rewriter in het systeem geplaatst (???). En ik heb twee geheugen modules geplaatst. Een van 256mb en een van 512mb.

Mijn computer start steevast twee keer op, is veel trager geworden en kan het vaak even allemaal niet meer aan.
Ik krijg van microsoft steeds (elke dag) de melding bij het versturen van het foutenrapport dat het iets maken met mijn RAM geheugen. Na hun advies om dit te analyseren kwam er niets uit.

Vandaag kreeg ik deze code bij mijn foutmelding. Mischien dat iemand er iets mee kan....

BCCode : 10000050 BCP : 906C6F5D BCP2 : 00000000 PCP3 : F89C8B22
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

Tja, mogelijk is er "iets" mis met het geheugen. Hoeveel bankjes heeft het moederbord en hoeveel daarvan zijn er nu gevuld en wat is de totale geheugengrootte nu?

Laatst bewerkt:
Op mijn MSI K7T Turbo 2 moederbord heb ik drie bankjes waarvan er twee in gebruik zijn.
Mijn totale geheugen komt op 640mb. Ik heb ipv wat ik eerder typte geen 256mb maar 128mb en 512mb geheugen.
Gekke is dat als ik nu bij systeemgegevens kijk...geeft hij maar 128 mb aan.....
Zegt dat iets......

Ja, dat die ene mogelijk naar de geheugenhemel is gegaan. Trek 'm d'r eens uit en als je systeem daarna weer goed loopt (uiteraard langzaam met slechts 128.......) dan heb je de oorzaak te pakken.

Ik heb net de kast opengemaakt en de 512mbmodule eruit gehaald en goed aangedrukt. Tevens even de stofzuiger er doorheen gehaald.
Windows geeft nu weer wel 640mb totaalgeheugen aan. Is de module dan wel stuk?
Het systeem is namelijk wel IETS langzamer, maar niet heel erg. En dat zou ik toch moeten merken als juist de 512mbmodule stuk zou zijn?
Tevens is mijn computer nu twee keer goed doorgestart. Wel gaf hij weer de foutmelding.

Dat blijft dan even een kwestie van afwachten / uitproberen. Als de pc 640 "ziet", dan is er ook 640 denk ik.

Kijk ook eens met een progje als Everest naar je machine en doe eens een geheugentest met een progje als memtest.

Waar vind ik deze programma's?

Ik heb trouwens idd even de modules er even uitgehaald en mijn hele systeem liep vast.
Miste bestanden en noem maar op. Uiteindelijk (weet niet hoe) doet ie het weer met beide modules. Maar goed. Ik wil graag deze programma's er nog eens overheen gooien.

voor memtest type je in Google memtest

Everest stopt binnenkort met zijn gratis home-edition. Het zal best nog ergens te vinden zijn, maar zet maar even je mailadres in dit topic, dan mailk ik 'm wel naar je. (Als ik je adres heb gezien laat ik het even weten zodat je je adres weer kunt verwijderen.)

als het even kan spoedig................... dan hoef ik niet "scherp" te blijven. :D :D :D

Ik weet niet of dit snel genoeg is, maarre.....

En al vast bedankt!

Laatst bewerkt:
verzonden...........

als je outlook hebt geconfigureerd op het niet ontvangen van .exe bestanden, zeg dat dan maar, dan stuur ik 'm nog een keer, maar dan hernoemd naar .doc of zo.

Ik zie dat jij het bestand al bijna twee uur geleden verzonden hebt. Ik heb em nog niet ontvangen op mijn hotmail.
Weet jij of er iets is misgegaan?

yep, laat ik even kort staan.
Komt ie:

Laatst bewerkt:
= verzonden naar je, wel even de extensie veranderen naar .exe. Omwille van de acceptatie van je mailprogramma heb ik er even .doc van gemaakt.

Ja, ik heb hem.
Ga het zo eens proberen.

Bedankt voor de moeite!

Stomme vraag misschien, maar hoe zet ik het bestand om naar .exe??

Ik kon vroeger in Win98 alles zo renamen. Nu in xp ik vind het niet, terwijl het zo makkelijk moet zijn.
Als ik de naam wijzig....dan heet ie wel .exe, maar het blijft een .doc extentie.
Wat doe ik zo fout?

in de Windowsverkenner, rechtsklik, hermoemen en de .doc weghalen en er .exe voor in de plaats zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan