Twee keer Windows 7 (dual boot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

josbu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
4
Hallo,

Op mijn PC (twee partities) stond aanvankelijk XP. Later heb ik Windows 7 RC als dual boot geïnstalleerd. Windows 7 beviel mij goed en daarom heb ik XP vervangen door Windows 7 Ultimate. Binnenkort wil ik de RC versie verwijderen. Kan ik deze versie verwijderen via de Windows 7 Ultimate (schijfbeheer)?

Groeten,
Josbu
 
Msconfig

Hoi, Josbu. je kan één van de Windows versie's in MSCONFIG verwijderen. het is echter heel belangrijk dat je zeker weet dat je de goede verwijderd anders kunnen er gegevens verloren gaan!
als eerste moet je naar start gaan en in de zoekbalk ''MSCONFIG'' typen

(zie bijlage 1)

klik dan op MSCONFIG. dan komt er een nieuw schermpje, ga dan naar het tabblad ''Computer opstarten'' bovenaan.

dan staan er in de witte balk onder de tabbladen als het goed is 2 Windows Zevens. op de plek waar bij mij alleen Vista staan

(zie bijlage 2)

als je zeker weet welke je moet wilt/moet verwijderen kan je dat doen door hem aan te klikken en op verwijderen te klikken.

SUCCES!
 

Bijlagen

  • start.jpg
    start.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 106
  • 2.jpg
    2.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 107
Formateren?

Hoi Nickkiej, bedankt voor je info!
Is het daarna nog nodig om de partitie waarop 7 RC heeft gestaan te formateren?

Groeten,
Josbu
 
Goeie vraag, de gegevens van windows 7 staan nog wel in je schijf, en ook de gegevens die er later bij zijn gekomen staan er nog op (tenzij je ze er zelf al af hebt gehaald) als je zeker weet dat al je belangrijke gegevens eraf zijn, en niet allebei de windows 7's erop staan kan je hem formatteren. wat meer ruimte kan nooit kwaad;)
 
2 keer Windows 7

Nickkiej, nogmaals bedankt voor je reactie (duurde ff, beetje druk met die feestdgn:) )

Josbu
 
Hallo,

Beste wensen voor 2010. Met de hoger beschreven methode is Win7 RC wel verwijderd uit het opstartscherm, maar het blijft fysiek aanwezig op de harde schijf. je zult er niets van ondervinden, maar je kunt die partitie nu altijd wissen en vrijmaken voor andere doeleinden.

mvg

Jan
 
Twee keer Windows 7

Jan, ook de beste wensen voor 2010 en bedankt voor je reactie!!

Groeten,
Josbu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan