Twee laptops, één kabeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoekli

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Beste helpmijmensen,

onlangs ben ik op mijzelf gaan wonen in een studentenflat. Internet is reeds aanwezig en ik heb de mogelijkheid om 1 utp-kabel aan te sluiten. Echter wil ik graag 2 laptops aansluiten op het internet en deze ook tegelijkertijd gebruiken.

Nou heb ik gebruik gemaakt van een utp-split-kabeltje, maar wanneer ik beide laptop verbinding laat maken, krijg ik een "Ip-adres conflict". Er wordt dan gesuggereerd dat een andere computer op het ip-adres inlogt. Gevolg is dat beide computers vervolgens zonder internet zitten.

Hoe kan ik mijn verbinding zo instellen, dat ik beide computers tegelijkertijd kan gebruiken?
Is er een mogelijkheid dat ik via 1 van de computers een draadloosnetwerk opzet? Zo ja, hoe? En kan dat zonder router?

Alvast bedankt :)

Groeten,
Snoekli

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Volgens mij gaat dit lukken met zoiets als dit er tussen

Of deze; dan heb je verder niets met overbodig draadloos op de router.
Wat je ook kiest, je zal een router/switch moeten hebben.

Ron

Bedankt voor je antwoord, maar is het ook mogelijk om verbinding "door te streamen" naar de andere laptop? Dat ik 1 laptop als "router" instel?

Groet,

Volgens mij lukt dat niet :confused: zou je ook altijd die ene aan moeten hebben voor de andere.

Hi Snoekli,

Wat je in gedachten hebt heet "internet verbinding delen" , wat een standaard functie in Windows is. Helaas heb je daar wel een tweede netwerkaansluiting voor nodig. Op een laptop is dat erg zeldzaam. Een (draadloze) router of switch is dan een veel meer toegepaste oplossing.

vriendelijke groet,

Sander

Hallo iedereen,

Heel erg bedankt voor het snelle antwoorden, ik zal vanmiddag die witte hub/switch van Alternate bestellen en kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Met vriendelijke groet,
Snoekli

Hoi,

Kan geen draadloos mee denk daaraan. Dit omdat ik in je eerste bericht dit las: Is er een mogelijkheid dat ik via 1 van de computers een draadloosnetwerk opzet

nee dat is inderdaad een switch dus als je draadloos wil internetten

zou ik toch voor een router met draadloze optie gaan zeker omdat je 2 laptops hebt

het lijkt mij niet handig omdat je soms toch je laptop wil verplaatsen maar dat is mijn mening

en je draadloze internet kan je gewoon beveiligen dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan