• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee lijsten met elkaar vergelijken op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariken

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Ik heb b.v. onderstaande lijsten en wil deze met elkaar vergelijken of er een dubbele naam in zit. In het echt zijn de lijsten veel langer natuurlijk. Is dit mogelijk met Excel?

Karim Judith
Drieske Els
Annelies Saskia
Ingeborg Gio
Marianne Linda
Joke Léanne
Remko Marco
Rob Arnaud
Saskia Johan

Bereik aanpassen, afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER (matrix formule) en doorslepen naar beneden....
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$1:$A$18;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A$1:$A$18;$B$1:$B$18;0));RIJ($A$1:$A$18));RIJ()));"")

Heb gelijk maar een formule erin gegooid :)

Laatst bewerkt:
Matrixformule is voor mij nieuw fenomeen. Ik kom er (nog:-) niet uit.
Ik heb bestandje bijgevoegd. Wil je bij gelegenheid eea uitleggen? Dan kan ik bestand direct bewaren voor een volgende keer.
Hartelijk dank!
Bekijk bijlage vergelijk.xls

Is het niet de bedoeling om 2 kolommen te vergelijken? Je voorbeeld bestand is 1 lijst met namen, is dit ook zo in je orginele bestand?
Dan kan het ook wel anders opgelost worden...

EDIT: Tevens vermoed ik dat je Excel 2003 of lager gebruikt. Dan gaat bovenstaande formule ook niet werken...
Gebruik deze voor 2003:
Pas het bereik aan, afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER en doorslepen...
Code:
=ALS(RIJ()-1<AANTAL(ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($B$1:$B$18;$A$1:$A$18;0));1));INDEX($A$1:$A$18;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN($A$1:$A$18;$B$1:$B$18;0));RIJ($A$1:$A$18));RIJ()));"")

Laatst bewerkt:
Ik vind dit behoorlijk ingewikkeld, maar ben voor nu meer dan geholpen.
jempi10 en spaarie bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan