Twee maal LSASS.EXE in Taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Berichten
217
Hallo,

Ik heb een vraagje, alhoewel ik niet echt weet of het een probleem is. Als ik bij Taakbeheer bij lopende processen kijk, dan zie ik LSASS.EXE er twee maal bijstaan. Dit lijkt me nogal vreemd. Zeker omdat 1 proces komt door de huidige gebruiker en het andere komt door het SYSTEM zellf.

Weet iemand misschien waar dit door komt en of het misschien een probleem kan opleveren?

Alvast bedankt
 
je was me net voor, crash
Pascal, het kan iets met het sasser virus te maken hebben...

succes

Rob
 
Dat had ik ook al gedaan. Maar kon toch niks vinden. Er zijn ook geen aanpassingen in het Register te vinden.
 
De aanwezigheid van LSASS.EXE geeft geen enkele reden om aan het Sasser-virus te denken. LSASS.EXE is het normale systeemproces dat wordt aangevallen door de Sasser-worm, het is niet de worm zelf. Pas als je een foutmelding krijgt die inhoudt dat LSASS.EXE wordt afgesloten, heb je waarschijnlijk last van het Sasser-virus.

Er is wel malware die zich vermomt als LSASS.EXE. Heb je een bestand dat LSASS.EXE op je pc staan dat niet staat in Windows\System32 maar ergens anders, dan heb je een probleem.

Je hebt ook een probleem als het om ISASS.EXE gaat, met een i dus in plaats van een l. Dat is een virus.
 
Inderdaad. Er staat alleen een LSASS.EXE in het system32 directory. Maar weet niemand hoe het kan dat LSASS.EXE twee keer in Taakbeheer staat?
En/of ik er eventueel eentje op een bepaalde manier kan afsluiten?

Alvast bedankt
 
Ik beschouw het maar als 'normaal' dat er twee keer LSass. exe in mijn taakbeheer staat. Ik weet anders ook niet hoe ik het kan veranderen. En daarmee beschouw ik mijn vraagje dan ook maar als opgelost! :)

Bedankt voor de aandacht!
 
Dat ís ook normaal en moet je vooral niet veranderen. Processen als lsass.exe en svchost.exe hebben een belangrijke ondersteunende functie, zij zijn nodig voor andere processen en services op de pc. Ze worden opgestart zo vaak als nodig is in de betreffende configuratie. Bij lsass.exe is dat vaak één of twee keer, svchost.exe vaak wel vijf á zes keer. Dat is volkomen normaal. Beëindig deze processen niet, want dan ontstaan er problemen.
 
Ok, dankjewel buffy.

Ik was er stiekem ook al vanuit gegaan dat het zo wel hoorde. Maaaaaar nu iemand die er verstand van heeft het zegt, nu geloof ik het helemaal! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan