Twee mergefields van elkaar aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bapexx

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Hallo allemaal,,

In ons CRM systeem bestaat de mogelijkheid niet om een bepaalde waarde te krijgen. Echter kan ik wel, door twee mergefields van elkaar af te trekken, deze waarde verkrijgen.

Ik selecteer beide en verander ze door CTRL - F9 en dan krijg ik dit uiteindelijk:
{={«pt.pu:factuurtarief»} - {«pt.pu:marge_euro»}}

Echter als ik een formule wil maken krijg ik continu een syntaxfout of onverwacht einde formule. Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik Word 2007.

Misschien handig om te vermelden: Het resultaat betreft waarden uit een lijst die worden opgeroepen door aan het begin:
«[pt.pu:toeslagen_fw, lijst\skip\alternat» te zetten en als laatste af te sluiten met «[/lijst-eind]»

Laatst bewerkt:
Ik zie niet waarom je formule niet zou werken. Wellicht komt dat door die lijst die er omheen staat. Probeer de formule eens in het document zelf.

Als ik de mergefields buiten die lijst gebruik, dan werken ze niet. Dus weet niet hoe dit kan?

Ik ook niet :). Dan heb je het blijkbaar niet over een gekoppeld samenvoegdocument.

Ik heb even dieper zitten graven. Het blijkt dus dat het CRM systeem vanuit de template met het veld in de lijst:«pt.pu:factuurtarief», zelf de velden «pt.pu:factuurtarief_1», «pt.pu:factuurtarief_2» etc aanmaakt. Dit hangt af van de hoeveelheid looncomponenten in het systeem. Hetzelfde geldt voor de marge.
Deze velden worden pas ingevuld, wanneer het document wordt gedraaid vanuit het systeem.
Kan ik vooraf instellen dat wanneer deze velden worden aangemaakt, er een berekening wordt gemaakt (eventueel via een macro)? En dat deze dus pas berekend wordt in het gegenereerde document? Anders krijg ik gelijk een foutmelding omdat er natuurlijk geen geldig getal in het veld staat.

Laatst bewerkt:
Je geeft zelf al aan waar het probleem ligt:
Deze velden worden pas ingevuld, wanneer het document wordt gedraaid vanuit het systeem.
Dus als je het al kan oplossen, dan moet het in het CRM stuk gebeuren en niet in Word. Ik vermoedde al dat je document vanuit het systeem werd gevuld, want zo werkt het bij ons ook met het DMS. Er staan weliswaar allerlei velden in de 'sjablonen', maar het DMS vult die vanuit het systeem zelf. En je krijgt dus een gevuld eindresultaat te zien.
Er is een kleine mogelijkheid om zelf nog iets te doen, en dat is het prepareren van het document. Door bijvoorbeeld bladwijzers te maken van de velden die je wilt berekenen. Met enige mazzel blijven de bladwijzers staan in je document en staan na het verwerken de gegevens netjes in de bladwijzers. En daar kan je dan mee rekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan