Twee microfoons

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffew817

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hallo iedereen

Ik had graag twee microfoons aangesloten op mijn laptop. Heeft iemand ervaring hiermee op welke mannier dit het beste gebeurd.
Ik heb slechts één microfooningang op mijn videokaart. Ben ik verplicht een externe geluidskaart bij te kopen of zijn er alternatieven?

In theorie kan het heel simpel door een splitter in je microfoon-ingang te steken waar vervolgens de microfoons ingaan. Misschien wil je het signaal per microfoon kunnen regelen, dan moet je een mixer op je microfoon-ingang aansluiten.

Eenvoudigste oplossing: Er zijn verloopstekkertjes waar je aan één kant 2x 3,5 jack female hebt en aan de andere kant 1x 3,5 male... hier kun je 2 microfoons inprikken welke dan in het ene beschikbare gat passen.... Nadeel: doordat de impedantie [aantal Ohms] gehalveerd wordt, krijg je een iets andere geluidskarakteristiek [niet echt zorgwekkend], en je kunt de microfoons niet apart regelen [geluidssterkte].

Andere oplossing: mixer of mengpaneeltje ertussen
Derde oplossing: extra [externe] geluidskaart

Dan voldoet een van de oplossingen als hierboven gegeven.

Eenvoudigste oplossing: Er zijn verloopstekkertjes waar je aan één kant 2x 3,5 jack female hebt en aan de andere kant 1x 3,5 male... hier kun je 2 microfoons inprikken welke dan in het ene beschikbare gat passen.... Nadeel: doordat de impedantie [aantal Ohms] gehalveerd wordt, krijg je een iets andere geluidskarakteristiek [niet echt zorgwekkend], en je kunt de microfoons niet apart regelen [geluidssterkte].

Andere oplossing: mixer of mengpaneeltje ertussen
Derde oplossing: extra [externe] geluidskaart

Bij zo'n verloopstekkertje kun je toch niet op je computer 2 verschillende signalen binnen krijgen. Hierbij bedoel ik dat je bijvoorbeeld in de ene microfoon iets zegt en in de andere tergelijkertijd iets anders . Dat je deze 2 geluiden dan ook apart op je computer binnen krijgt.
Of vergis ik mij?

Jawel... twee verschillende personen kunnen elk in één microfoon iets gaan brullen en de PC neemt beide signalen op.

Als je het leuk zou willen doen, knip je van elke microfoon kabel 1 draadje door [bij de ene de witte en bij de andere de rode] en dan hoor je de ene microfoon uit je linker speaker en de andere uit je rechter.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan