Twee monitoren met zelfde beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
In een nieuw leslokaal hebben we een desktop waaraan 2 monitoren aangesloten zijn: een met DVI (dat is een normale monitor) en de ander met een VGA aansluiting (dat is een beamer).

Nu heb ik verschillende beelden op die monitors maar ik wil juist dat ze exacte kopieën van elkaar zijn.
Met een laptop weet ik wel hoe dat moet, maar met een gewone desktop? Hoe stel je dat in?

2e vraag
Bovendien is DVI automatisch #2 en VGA #1, maar dat wil ik ook omdraaien. Kan dat?
(Nvidia GeForce videokaart)

Ga naar het Nvidia-Confugiratiescherm (Bureablad Rechter muis-knop)
Meerdere beeldschermen installeren en dan kloon kiezen:)

Of simpel binnen het Windows configuratie onderdeel de optie "Windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" uitvinken.

Zou ook moeten werken daar het standaard gedrag klonen is.

Mocht je de nVidia tool niet hebben dan moet je even de nieuwste drivers downloaden.

Ik heb het Nvidia tool geinstalleerd (kwam automatisch mee met de nieuwe driver) en toen kon ik inderdaad klonen.
Het is dus opgelost; hartelijk dank voor jullie snelle reactie!

PS het uitvinken in het configuratiescherm werkte niet; dat had ik al geprobeerd, dan verdween het 2e scherm gewoon

PS het uitvinken in het configuratiescherm werkte niet; dat had ik al geprobeerd, dan verdween het 2e scherm gewoon

Er is geloof ik wel iets veranderd bij Vista. Op mijn laptop werkt het (zoals je al zei trouwens) wel.
Goed dat met met de tool heeft gewerkt :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan