Twee netwerken samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjekukel

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Ik heb een laptop aangeschaft welke op vista draait, wireless lan natuurlijk.
Verder heb ik nog twee XP desktops in huis staan die in een bedraad netwerk draaien.
De gebruikte router/ modem is een speedtouch 780
Nu kan ik vanaf mijn Laptop alleen het draadloze netwerk zien. en vanaf mijn desktop zie ik alleen het bedrade netwerk.
In het modem zie ik twee afzonderlijke netwerken.
Hoe krijg ik alle apparaten in 1 netwerk ?

Ik zal wel niet de slimste zijn, maar jullie willen me vast wel op weg helpen ?????

Vr groet Piet

Laatst bewerkt:
dat was een grapje ;)
in jouw geval zitten alle computers als het goed is al in hetzelfde netwerk. enkel het medium is anders (bekabeld/draadloos). niets meer aan doen dus! :thumb:

hallo, naamgenoot!

prik een netwerkkabel in je laptop.
Ha die Pietje,
Ja dat is natuurlijk wel de makkelijkste optie.
Maart dan kan ik ook net zo goed een printer op de keukentafel zetten.
Begrijp je wat ik bedoel ?

Mijn PC staat boven en de laptop heb ik speciaal aangeschaft om niet altijd in het verdomhoekje te hoeven zitten.
En wat is er nu makkelijker dan draadloos je printer via de desktop wellidswaar aan te sturen

Vriendelijke groet piet.

dat was een grapje ;)
in jouw geval zitten alle computers als het goed is al in hetzelfde netwerk. enkel het medium is anders (bekabeld/draadloos). niets meer aan doen dus! :thumb:

Okee, maar kan ik dan geen bestanden en printers delen dan, want die zie je dus niet bij elkaar.
En er zit een progje op de laptop geinstalleerd (network magic) die wel de beide netwerken gekoppeld ziet.

"k weet het ook niet meeer hoor.

Greetz Piet.

bekijk nog eens goed de netwerkinstellingen op je computers. bestanden delen moet expliciet aangevinkt zijn.

bekijk nog eens goed de netwerkinstellingen op je computers. bestanden delen moet expliciet aangevinkt zijn.

Bestanden delen en printers delen staat bij beide machines aangevinkt, netwerknamen zijn identiek,
Wie het weet mag het zeggen

probeer eens op al je computers naar de command-prompt te gaan. dit doe je bijv via Uitvoeren en dan cmd invullen. eenmaal in de prompt, typ in 'ipconfig -all'. je krijgt een lijstje met erin jouw lokale ip-adres.

als je dit eenmaal voor alle pc's hebt genoteerd, doe voor gein in je verkenner eens:

Code:
\\*ip-adres van een andere pc*
bijvoorbeeld
Code:
\\192.168.1.100

dit is een handig truukje om bij een pc te komen die om een of andere reden niet door windows in de juiste netwerk-werkgroep is geplaatst.

probeer eens op al je computers naar de command-prompt te gaan. dit doe je bijv via Uitvoeren en dan cmd invullen. eenmaal in de prompt, typ in 'ipconfig -all'. je krijgt een lijstje met erin jouw lokale ip-adres.

als je dit eenmaal voor alle pc's hebt genoteerd, doe voor gein in je verkenner eens:

Code:
\\*ip-adres van een andere pc*
bijvoorbeeld
Code:
\\192.168.1.100

dit is een handig truukje om bij een pc te komen die om een of andere reden niet door windows in de juiste netwerk-werkgroep is geplaatst.
In vista is dit niet een geldige opdracht, of batch bestand ,zegt ie.

oké, probeer te gaan naar

Start > Programma's > Accessoires > Opdrachtprompt

misschien zul je hem moeten uitvoeren als Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan