Twee netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wait2see

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Berichten
54
Mijn PC maakt deel uit van een draadloos netwerk, die met een MiniUSB contact heeft met internet via router1. Hij heeft een eigen IP-adres en Standaardgateway.

Op de PC is een router2 aangesloten. Deze heeft een ander IP-adres en geen Standaardgateway (anders weet de PC niet welke kant hij op moet om op internet te komen lijkt mij). Met deze router2 is met een netwerkkabel mijn Notebook verbonden in een netwerk, dat "Thuis" heet.

De Notebook heeft een eigen IP-adres en een Standaardgateway, die gelijk is aan het IP-adres van de router2.

Pingen van PC naar Notebook gaat. Van Notebook naar PC niet.

Ik kan op de Notebook het internet bereiken, maar bestanden delen kan niet. Kijk ik op de Notebook op "Mijn netwerklocaties", dan zie ik mijn netwerk staan met de Notebook en de PC,
maar klik ik op de PC, dan verschijnt de melding "\\PC niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de machtigingen ........ Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsrechten hebt." En daaronder "Kan netwerkpad niet vinden".

Kijk ik op de PC op "Mijn netwerklocaties", dan zie ik na hele lange tijd de foutmelding "Thuis niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op...." en daaronder "De lijst met servers is momenteel niet beschikbaar".

Wie weet hoe ik het netwerk thuis moet configureren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan