Twee netwerkkaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ironeagle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2003
Geachte medemensen,

Ik ben bezig met een pc te maken met NT erop. Tevens zit er de client 3.80 op. Nu wil ik met 2 netwerkkaarten communiceren met twee verschillende netwerken. 1 Netwerk van tokenring en de andere is ethernet.

Als ik maar 1 kaart activeer gaat het goed, maar als ik ze beide activeer gaat het fout....dan vind ik geen tree.

Hoe komt dit, en wie weet hoe ik het kan oplossen / oplossing kan vinden.

Thanks,
Iron Eagle

Het kan zijn dat de beide netwerkkaarten van hetzelfde IRQ adres (=adressering zodat de pc weet wat waar zit) willen zitten.

Je kunt dit aanpassen via het apparaatbeheer (Engels = Device manager) maar ik zou niet weten waar dat in winNT 3.8 zit.

Als je het apparaatbeheer hebt gevonden zul je naar 1 van de netwerkkaarten toe moeten en deze aanklikken en dan op eigenschappen klikken. Als het goed is krijg je dan een venster met een aantal tabbladen kijk de tabbladen bij langs of er ergens staat dat er een conflict is en zorg ervoor dat je dit aanpast.

Verder weet ik niet of het mogelijk is om een tokenring en een ethernet naast elkaar te kunnen gebruiken.

De groeten,
Mark

Je hebt het over 2 verschillende netwerken.
Gaan deze allebei naar dezelfde Novell server?
Als je TCP/IP gebruikt voor de verbinding naar Netware, dan moet je er voor zorgen dat beide netwerken een ander adres hebben.
Als het IPX/SPX is, zorg er dan voor dat het netwerknummer van de beide netwerken anders is.
Standaard stelt de Netware client dit op hetzelfde adres in.
Controleer het netwerkadres van de beide segmenten en stel deze in op hetzelfde adres als wat de Novell server gebruikt.

Let in het vervolg ook op de datum. Topic is 6 maand oud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan