twee netwerkkaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe eens een
tracert www.google.nl
in een CMD-venster op de clients.

PS: Ik ga er hier wel vanuit dat je in de DHCP scope ingesteld te hebt dat het "client-netwerk" ip-adres van de server de standaardgateway moet zijn voor de clients.

Tijs.

Je kunt beginnen met alles even aan te geven wat je allemaal gedaan hebt:
a. Doe eens de uitvoer van ipconfig /all in een CMD-venster op een van de werkstations
b. Doe eens de uitvoer van ipconfig /all in een CMD-venster van de server
c. Doe eens de uitvoer van tracert www.google.nl in een CMD-venster op een van de werkstations (daar vroeg ik al eerder naar!)
d. Werkt Internet wel op de server?
e. Heb je bij het instellen van NAT op de server wel de juiste netwerkkaarten aangegeven in het proces (zie de link in mijn eerste posting).

Tijs.

a:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigab
Ethernet NIC (NDIS 6.20)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1A-92-77-2D-A6
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::9cb9:40f1:266d:8a51%11(voorkeur)
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.138.81(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234887826
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-17-20-A6-3A-00-1A-92-77-2D-A6

DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

b:
Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : dimensionserver
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: lasseel.local
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lasseel.local

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Beschrijving . . . . . . . . . . .: Intel(R) PRO/100 M Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-07-E9-C6-F4-5A
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.100.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaard-gateway . . . . . . . . :

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Beschrijving . . . . . . . . . . .: D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Ad
apter(rev.C)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-26-5A-17-1D-0D
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.3
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaard-gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.3
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld

c:
C:\Users\hobie>tracert www.google.nl
Kan naam van doelsysteem www.google.nl niet omzetten.

d: internet op de server werkt perfect

e:ik heb de "bedrade netwerkkaart gekozen"

sorry voor het lange wachten maar ik had niet gezien dat er een tweede pagina was gekomen(stom van mij) pas toen watchdog vroeg als het was opgelost en ik iets had gepost kreeg ik te zien dat er een tweede pagina was

nogmaals bedankt Hobie!

M.b.t. a.: Hier heeft het werkstation geen werkende verbinding met de server, want DHCP heeft niet gewerkt (zie het 169.254.x.x ip-adres ipv. een 192.168.100.x ip-adres)
M.b.t. b.: Geen opmerkingen.
M.b.t. c.: Geen opmerkingen, maar zie mijn opmerkingen bij a. en e.
M.b.t. d.: Geen opmerkingen.
M.b.t. e.: Je moet in het installatie-proces van RRAS NAT (in jouw geval) de draadloze verbinding aangeven bij NAT Internet Connection, dus niet de bedrade. In jouw geval heeft namelijk de draadloze verbinding toegang tot Internet, niet de bedrade...

Tijs.

Laatst bewerkt:
heb de oplossing gevonden ik moest by routering en ras naar IGMP gaan en daar bij de bedrade kaart instellen IGMP router en niet proxy nu werkt het perfect !!!!!! dit was dus wat ik in de setup verkeerd had gedaan en heb ik zo verandert !!!!!

Laatst bewerkt:
De bedrade kaart als proxy/NAT had ook gewoon moeten werken.
Ik weet niet wat je nu veranderd hebt, maar als ik je verhaal van eerder goed interpreteer had je RRAS NAT verkeerd ingesteld, namelijk voor de Internet verbinding de bedrade netwerkkaart van de server aangegeven ipv. de draadloze (zie mijn vorige posting). [Later moet je aangeven wat de interne netwerkkaart is (niet verbonden aan Internet), dus daar geef je dan wél de bedrade aan.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, dan heb je dus wél de goede manier van RRAS NAT gedaan. Ik begreep uit je eerdere posting dat je bij de eerste stap het particuliere netwerkkaart als Internet-verbonden had aangegeven, maar blijkbaar bedoelde jij dat de particuliere netwerkkaart in de laatste stap had aangeven.

Begrijp ik nog je verhaal over IGMP niet. Misschien wil je even op de helpmij chat komen en mij even laten zien hoe RRAS nu ingesteld staat (en wat je veranderd had), dan begrijp ik het misschien beter wat je gedaan hebt.

Tijs.

Ik heb nog even alles nagekeken op de server, en RRAS NAT is gewoon nog in werking, en werkt goed! :)
RRAS IGMP is wel te configureren, maar is op dit moment niet geactiveerd.

In de DHCP server is scope optie 42 geactiveerd, met als inhoud de naam van het Windows domein, maar dat moet scope optie 15 worden. Werkte overigens gewoon goed, dus geen verplichting om het aan te passen.

Niet direct gerelateerd aan de vraag: Wat nog niet werkt is portforwarding van RDP poort 3389 naar de server voor Extern Bureaublad toegang. Dat ligt aan de Belgacom routermodem die zodanig 'vaag' is dat firewall aanpassingen leiden tot Internet-toegangverlies en de hele routermodem gereset moet worden. Wellicht komt dat in een later stadium nog goed, en heeft geen belang voor de werking van het domein en de server.

Verder mijn complimenten dat de topic-starter eerder gegegeven tips goed onthouden had. Hij heeft ze (zo goed als) direct correct toegepast tijdens en na herinstallatie van de W2003 server.

Tijs.

bedankt voor de complimenten

bedoel je met scope optie 42 die nis-domeinnaam ??

verder werkt de router nu met de instellingen die jij hebt ingesteld

ik weet wel nog niet als extern bureaublad werkt heb nog de mogelijkheid niet gehad om dit te testen.

allessinds bedankt voor de vele hulp !!!!!! :)

Wat ik bedoel is dat je Dhcp scope optie 42 uitschakelt en Dhcp scope optie 15 inschakelt. Bij Dhcp scope optie 15 als waarde je Windows domeinnaam invullen (zoals je nu hebt staan bij optie 42, iets van hobielasseel.local of zoiets).

Checken van de portforwarding kun je doen op http://www.canyouseeme.org en daar poort 3389 laten checken.
Komt dat terug met groene tekst (iets van Success of zoiets), dan zou het kunnen werken. Komt daar iets roods terug (iets van Failed of zoiets) dan is de portforwarding niet goed en/of er zijn (router- of server-)firewallproblemen en/of de Extern Bureaublad service (=Terminal Services) draait niet op je server.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan