Twee Nieuwe Laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trecka

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Hallo,

ik ben opzoek naar 2 nieuwe laptops. Ze worden gebruikt door mij en mijn 2 zusjes, voor schoolwerk, MSN en internetten. Gamen hoeven ze niet te kunnen want daar hebben we een Wii/PS3/desktop voor dus puur voor het werken. Ik denk dat het daarom handig is te besparen op de videokaart maar wel een behoorlijke processor en een fatsoenlijk werkgeheugen (3/4gb). Ook een fatsoenlijke accuduur is wel handig.

De prijs moet rond de 400/500 euro zitten aangezien wij 2 willen kopen. Er valt misschien nog wel wat mee te schuiven maar eerst maar even zien of dit lukt. De aanschaf moet tussen nu en begin augustus (weet niet wat de beste periode is kwa prijzen?).

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Alvast bedankt!

PS: Kan iemand goed/duidelijk uitleggen of een laptop die 200 euro duurder is ook een aanzienlijk langere periode mee zou kunnen? Dan zou dit een aantrekkelijke optie worden.

Laatst bewerkt:
Nee, een duurdere gaat niet langer mee, een duurdere heeft overwegend betere specificaties -> = sneller.
[edit] Welke beelddiagonaal zoek je? [end edit]

Laatst bewerkt:
Nee, een duurdere gaat niet langer mee, een duurdere heeft overwegend betere specificaties -> = sneller.

Oké, want de planning is om ze een behoorlijk aantal jaar te gebruiken (enkel school, msn en internet) maar dit lukt dan nog wel dus.

Heb je misschien een suggestie voor een laptop?

Dankjewel voor de snelle reactie en het meedenken!!

Edit: had je andere vraag niet gezien. Uh, het maakt opzich niet heel gek veel uit. Ik denk tussen de 15/17'', hij is voor thuisgebruik dus hoeft niet vaak mee worden gedragen dus the bigger the better. Maar ik weet niet wat de prijs toelaat.

Laatst bewerkt:
Sorry had je andere vraag niet gezien. Uh, het maakt opzich niet heel gek veel uit. Ik denk tussen de 15/17'', hij is voor thuisgebruik dus hoeft niet vaak mee worden gedragen dus the bigger the better. Maar ik weet niet wat de prijs toelaat.

Laatste vraag / vragen:

enkel huiswerk : Word, Excel, Msn en surfen, filmpje kijken en MP3 afspelen?

Géén foto / videobewerking en géén -zware- games, games tot hooguit 2007/2008?

Laatste vraag / vragen:

enkel huiswerk : Word, Excel, Msn en surfen, filmpje kijken en MP3 afspelen?

Géén foto / videobewerking en géén -zware- games, games tot hooguit 2007/2008?

Microsoft Office, Windows Media Player en Firefox zullen het inderdaad worden. Games doen we op de andere ''hoofd'' PC of op de consoles.

Op deze site even links de laptops aanklikken en dan op de 'laptops uitverkoop' klikken. Daar vind je dan bijv. deze:

Multimedia notebook MIM2300 (MD 96691)
Authentieke Windows® Vista® Home Premium, Intel® Dual-Core T2370 processor, 17,1" breedbeeld TFT, 2 GB intern geheugen, 250 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce® 8600M GS

laptop, prijs: € 599

Ik zoek er nog twee van een ander merk bij, volgen zo.............

Ik weet het, deze is iets duurder, maar mijn 'computerhart' kreeg het even niet voor elkaar om je een goedkopere van deze site aan te bevelen.....................

Laatst bewerkt:
Is de Toshiba Satellite L300-203 misschien iets?

599,- is eigenlijk al iets te duur.

heb heel even nodig om ze te vergelijken (die ik plaatste en die Toshiba)...................

Oké. Ik ga nu even maar kijk vanavond/morgen weer even (vader moet nu, we hebben laptops nodig :P ). Alvast bedankt!

Ben er al uit: beeldscherm van de Toshiba is kleiner en last but not least: de videokaart van de Medion presteert t.o.v. de snelste videokaart op laptop gebid 25% en de videochip op de Toshiba presteert t.o.v. die snelste videokaart 5%. Keuze is dan uit deze 2 snel gemaakt.

Daarbij komt dat de Toshiba gedeeld videogeheugen heeft en de Medion 'eigen' videohgeheugen. Dit laatste is altijd aan te bevelen.

Laatst bewerkt:
Zoals gezegd is de videokaart niet echt een probleem (denk ik?), die word toch niet echt gebruikt, en de Toshiba is 100 euro goedkoper en we willen 2 dus dan scheelt dat al 200. Ik wil natuurlijk wel die Medion alleen mijn ouders betalen en 200 euro is best wel veel en dan is voor hen de keuze snel gemaakt.

Maar denk je dat die Toshiba echt te ligt is voor wat ik ermee ga doen want dan zou het natuurlijk wel anders liggen?

Kijk ook naar het scherm en laat je vader terugdenken aan de late jaren '90, 15. inch........................... nou,nou da's een lekker scherm om op te computeren.

Laatst bewerkt:
''Dat wie foar us al in best skermke'' (Fries: Dat was voor ons toen al een best schermpje :P)

Achja. Ik heb even gezocht: MSI EX620X-204EU. Is dat niet een goede? 20 euro duurder, goede videokaart, 4gb RAM, betere processor (?).

Als deze binnen het budget valt, dan hálen, het is een verrekt goed compromis tussen budget en prestaties.
ps. hoe oud ben je?

Laatst bewerkt:
Oké. Dikke 2 maanden 16, wat is er dan?

Maar mijn moeder vind dit wel goed (kwa prijs), ik zag op Tweakers Pricewatch dat deze in 2 weken van 485,- naar 540,- en nu weer 527,- is gegaan dus deze week even in de gaten houden (hij daalt nu weer namelijk). Dinsdag komt ze langs de winkel dus dan zou ze hem uit Groningen mee kunnen nemen. (Computerland, ken het zelf niet maar 15 winkels.)

Laatst bewerkt:
Wacht tot half juli, dan krijg je een voucher om Vista (in oktober) om te ruilen / te updaten voor Windows 7 (gratis). Leeftijdvraag?

Je bent één van de weinigen die de heel veel gemaakte fout 'hen / hun' niet maakt. Complimenten daarvoor !

Alleen de D's en T's ging 1x mis.

quote:
Trecka: Zoals gezegd is de videokaart niet echt een probleem (denk ik?), die wordt toch niet echt gebruikt, en de Toshiba is 100 euro goedkoper en we willen 2 dus dan scheelt dat al 200. Ik wil natuurlijk wel die Medion alleen mijn ouders betalen en 200 euro is best wel veel en dan is voor hen de keuze snel gemaakt.

Maar denk je dat die Toshiba echt te ligt is voor wat ik ermee ga doen want dan zou het natuurlijk wel anders liggen?
Gisteren 21:13

Laatst bewerkt:
Wacht tot half juli, dan krijg je een voucher om Vista (in oktober) om te ruilen / te updaten voor Windows 7 (gratis). Leeftijdvraag?

Je bent één van de weinigen die de heel veel gemaakte fout 'hen / hun' niet maakt. Complimenten daarvoor !

Alleen de D's en T's ging 1x mis.

quote:
Trecka: Zoals gezegd is de videokaart niet echt een probleem (denk ik?), die wordt toch niet echt gebruikt, en de Toshiba is 100 euro goedkoper en we willen 2 dus dan scheelt dat al 200. Ik wil natuurlijk wel die Medion alleen mijn ouders betalen en 200 euro is best wel veel en dan is voor hen de keuze snel gemaakt.

Gisteren 21:13

Weet je dat zeker, want volgens mij zit hier geen Vista bij (aldus andere sites), ik hoop het wel natuurlijk maarja. Voor de rest is ie wel aardig die laptop ofniet?

Haha, d's en t's lukt met een toets nog wel een beetje maar als ik gewoon schrijf dan lukt dat voor geen meter, de rest (hoop ik) wel aardig. Vind het altijd zo onnozel als mensen op fora ''wiL je dT vor my doe?''-style gaan typen.

Ik was even niet scherp denk ik, want ik lees nu idd. dat er geen OS wordt meegeleverd. Dit drijft de prijs natuurlijk weer met een honderd euro of zo op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan