Twee opdrachten combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReilingJ

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik wil cijfertjes vanuit een textbox naar een tabel in een Worddocument schrijven en wel zodanig dat ze steeds in het zelfde format komen te staan.

Voordat de bedragen worden weggeschreven maak ik een cel geschikt voor mijn cijfertjes. Hiervoor heb ik de volgende macro opgenomen:

Private Sub CommandButton1_Click()
Selection.SelectCell
Selection.InsertFormula Formula:="=0", NumberFormat:="#.##0,00"
end sub

Hierdoor komt keurig afgerond 0,00 in mijn cell te staan

Ook heb ik de volgende opdracht om mijn echte cijfertjes naar de cell de schrijven:

Selection.SelectCell
Selection.TypeText Me.TxtPrijs
end sub

Wat ik nu concreet wil is dat in plaats van het stukje van de formule: "=0" (uit mijn opgenomen macro) mijn ander cijfertjes namelijk: Me.TxtPrijs komen te staan. Zodat iedere keer als ik naar deze cell schrijf dit in het zelfde format gebeurd.

Ik heb al geprobeerd Me.TxtPrijs over te zetten naar een string. Dit gaf echter niet het gewenste resultaat.
Kortom al mijn pogingen om voor bovenstaande twee opdrachten een gecombineerde VBA opdracht te schrijven willen niet lukken,
wie kan me helpen?

Jan.

Dag Jan,

Wat dacht je hiervan?

ActiveDocument.Tables(1).Cell(1, 1).Range.Text = Format(txtprijs.Value, "#,##0.00")
End Sub

Gegroet,

Axel.

Dag Jan,

Wat dacht je hiervan?

ActiveDocument.Tables(1).Cell(1, 1).Range.Text = Format(txtprijs.Value, "#,##0.00")
End Sub

Gegroet,

Axel.

Axel,
dit is inderdaad de oplossing. Je hebt me van een heleboel puzzlewerk (hoofdbrekens) verlost.

Mijn dank is groot,

Jan.

Twee opdrachten nogmaals

Hallo,
jammer genoeg kwam ik bij testen van mijn programma er achter dat de ontvangen oplossing toch nog niet helemaal werkt.

Wat is het probleem:
vul ik in het tekstvak "txtprijs" (userform) de waarde 10 in dan krijg ik keurig 10,00 in de cell van mijn document.

Echter vul ik 10.01 in mijn tekstvak "txtprijs" (userform) dan komt in de cell 1.001,00 van mijn document te staan.
(Bij valuta moet de punt in nummeriek toetsenbord komma worden.)

Bovendien wil ik ook nog het formaat ha.da.ca gebruiken zoiets als 10.01.01 in een andere cell gaan gebruiken.

Wie weet de oplossing?

Groet Jan.

Dag Jan,

In de tekstbox hoort 10,01 met een komma.

De andere vraag begrijp ik niet. Wat is ha.da.ca ?

Gegroet,

Axel.

Van tekst naar financieel

Axel,
Beide oplossingen helpen mij niet echt.
-1- Ik wil graag vanwege gebruiksgemak mijn nummerieke toetsenbord gebruiken. Dus als ik bijvoorbeeld ingeef 25.35 dan wordt dat uiteindelijk € 25,35 in mijn document. Vandaar de punt.

-2- Als ik de komma gebruik krijg ik de verkeerde afronding

De notatie voor oppervlakte bijvoorbeeld 25 ha 24 are en 23 ca is: 25,24.23

Wat er plaats vind is het volgende: in het userform geef ik de opp. in en de prijs per ha. en vervolgens wordt uitgerekend wat de opbrengst (opp * prijs per ha) is.

Ik gebruik hiervoor géén excel in mijn document omdat per document het aantal regels verschillend is. Daarom geef ik er de voorkeur aan dit via mijn programma te regelen,

groet Jan.

Dag Jan,

Open bijgaand bestand.

Gegroet,

Axel.

Axel,
geweldig bedankt,
helaas heb ik nog wat losse eindjes:

-1- bij deze oplossing moet steeds het aantal m2 ingegeven worden zonder scheidingsteken. Dit is geen bezwaar maar omdat de gebruiker anders is gewend moet er bij gebruik van een scheidingsteken bij input een foutmelding komen. Daar kom ik bij deze wijze van noteren niet uit.

-2- Ik gaf reeds aan dat aan de outputzijde de registratie wel met scheidingstekens moet zijn dus als ik ingeef 10521 m2 dan ziet de notatie er uiteindelijk zo uit 1,50.01 ha.
(Overigens de prijs is ook per ha)

-3- Het resultaat van de berekening komt nu in het userform te staan. Maar ik wil ook graag hetgeen ik heb ingegeven ook in een tabel naar mijn document schrijven. Daarvoor heb je me meteen al een oplossing gegeven maar ook hier loop ik vast op de voor mij vreemde notatie

Groet Jan

Axel,
geweldig bedankt,
helaas heb ik nog wat losse eindjes:

-1- bij deze oplossing moet steeds het aantal m2 ingegeven worden zonder scheidingsteken. Dit is geen bezwaar maar omdat de gebruiker anders is gewend moet er bij gebruik van een scheidingsteken bij input een foutmelding komen. Daar kom ik bij deze wijze van noteren niet uit.

-2- Ik gaf reeds aan dat aan de outputzijde de registratie wel met scheidingstekens moet zijn dus als ik ingeef 10521 m2 dan ziet de notatie er uiteindelijk zo uit 1,50.01 ha.
(Overigens de prijs is ook per ha)

-3- Het resultaat van de berekening komt nu in het userform te staan. Maar ik wil ook graag hetgeen ik heb ingegeven ook in een tabel naar mijn document schrijven. Daarvoor heb je me meteen al een oplossing gegeven maar ook hier loop ik vast op de voor mij vreemde notatie

Groet Jan

N.b. Mijn resultaat tot nog toe. Zoals je ziet loopt alles mis op scheidingstekens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Axel,
Ik krijg een foutmelding ( compileerfout, kan het project of bibliotheek niet vinden) op Text2.Text = Right

Private Sub Text2_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
Text2.Text = Right("00" & Text2.Value, 2)
Cancel = Not IsNumeric(Text2.Value)
End Sub

Groet Jan

Axel,
Ik krijg een foutmelding ( compileerfout, kan het project of bibliotheek niet vinden) op Text2.Text = Right

Private Sub Text2_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
Text2.Text = Right("00" & Text2.Value, 2)
Cancel = Not IsNumeric(Text2.Value)
End Sub

Groet Jan

P.s. wellicht heb ik de verkeerde versie (office 2000)

P.s. wellicht heb ik de verkeerde versie (office 2000)

P.s. 2 In de door mij gestuurde bijlage zit ook een userform in VBA. Wil je hier eens naar kijken? Ik heb nog geen opdrachtknop hiervoor gemaakt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
P.s. 2 In de door mij gestuurde bijlage zit ook een userform in VBA. Wil je hier eens naar kijken? Ik heb nog geen opdrachtknop hiervoor gemaakt.

P.s. -3- Vandaag met Office 2003 getest. Nu werkt oppervlakteberekening3 wel.
In het programma zit nog een foutje namelijk de kolom "Pachtprijs Perceel" wordt nog niet ingevuld.
Graag had ik mijn eigen programma (zie bijlage "test") lopende gekregen met geboden oplossing. Helaas lukt me dat nog steeds niet. Blijft iets van klok en klepel

Dag Jan,

Ik wil wel naar je code kijken, maar dan moet je die wel meesturen.

Pachtprijs perceel invullen is niet geprogrammeerd dus het klopt dat die cel niet is ingevuld. Vertel maar wat de condities zijn om die cel te vullen.

Gegroet,

Axel.

Axel,
op een of andere manier lukt het me niet om mijn userform dat ik speciaal voor dit forum heb gemaakt te uploaden. (beveiliging op ons netwerk?)

Ik heb het document met de code bijgevoegd.

In mijn userform staan vijftien regels onder elkaar die telkens opp x prijs berekenen en daarna in document plaatsen.

Het programma (zie programmacode) loopt nu wel maar de eindtotalen worden niet zichtbaar in mijn userform.

Groet Jan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Axel,
op een of andere manier lukt het me niet om mijn userform dat ik speciaal voor dit forum heb gemaakt te uploaden. (beveiliging op ons netwerk?)

Ik heb het document met de code bijgevoegd.

In mijn userform staan vijftien regels onder elkaar die telkens opp x prijs = perc.prijs berekenen en daarna in document plaatsen.

Het programma (zie programmacode) loopt nu wel maar de eindtotalen worden niet zichtbaar in mijn userform.

Groet Jan.

Vergeten: ik ga wil graag met de tab door het userform en dat telkens als er iets wordt ingevuld wordt in userform de wijziging ook in zichtbaar wordt in perc.prijs, in tot.opp en in de generaal-totaal prijs

Axel,
Nieuwe poging mijnerzijds met uploaden. Hopelijk kun je via VBA userform nu wel openen

Ik zie geen veranderingen in het document dat je stuurde.

groet Jan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Jan,

Als je m'n laatste zending opent moet je direct de waarden kunnen intypen en in de tabel laten zetten. Ik heb het net uitgeprobeerd. Ook heb ik je code (in het document onder de tabel) gewijzigd (alleen de eerste sub). Kijk nog maar eens goed.

In je laatste zending zit geen userform.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan