Twee Operating systems(XP en 98) op een PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Ik wil drie partities aanmaken en op een 'WinXP', de tweede 'Win98' installeren. De derde is voor DATA.
Hoe is de volgorde. Eerst XP op C en dan...........start ik dan de Win98 op en installeer deze OS op D(tweede partitie). Herkent XP dit, zodat je bij opstarten PC kan kiezen tussen twee operating systems !
Graag reactie, of e.e.a. correct is; of dat het geheel anders moet.
 
Eerst 98 op c installeren en daarna xp op d.

als dit gebeurt is krijg je bij het opstarten een scherm waar je kunt kiezen welk OS je wilt starten
 
Hoe XP installeren op D ?

Win98 op C is eenvoudig. Maar dan, hoe krijg je XP op D geinstalleerd.
 
Opstarten in 98, xp cd erin. Dan krijg je de vraag of je wilt upgraden of een nieuwe installatie wilt doen. Je kiest dan voor nieuwe installatie en volgt de aanwijzingen. Let er wel op dat xp op d geinstalleerd wordt
 
Je bedoelt dus(na de installatie van Win98), via de BIOS laten booten op CD-ROM, de PC starten; kiezen via starten WinXP CD-ROM. Kan je in het vervolg dan aangeven dat je XP op de D-partitie wilt installeren.
 
Dat bedoel ik niet. Gewoon opstarten met 98 (dus windows 98 die op c staat) en dan de xp cd erin
 
En dan wijst de rest zich vanzelf. Ik hoef dus in de BIOS de bootvolgorde NIET aan te passen.
 
Natuurlijk mag je doen wat je wilt maar het hoeft niet :D
 
Wat ik vraag is, als Windows 98 is geinstalleerd en ik start de PC weer opnieuw op met de XP-CD-ROM in de CD-ROM; start het XP-installatiemenu dan automatisch op(dus, vergelijkbaar met als je SEC WinXP installeert en in de BIOS de bootvolgorde hebt MOETEN aanpassen, want anders start de Xp-installatie niet op)..
 
3x is scheepsrecht.

Je start op IN windows 98 dus niet van cdrom of diskette etc maar echt in windows. En dan en niet eerder doe je de xp cd erin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan