Twee pc's verbinden opdat ik beide kan bereiken als ze aan staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Het is een zeer trieste ervaring dat dit niet wil lukken. Bij een eerdere WXP en W7U lukte dit nog wel maar nu niet meer. Dure apparatuur gekocht en beide pc's zijn verbonden via een router en ik ben al wel twintig uur bezig geweest met lezen op internet en heb alles geprobeerd wat er stond maar het lukt niet. Wat vrij simpel zou moeten zijn en wat het besturingssysteem zelf in orde zou moeten maken lukt niet. Ik vind het een grof schandaal. Windows 11 komt met allerlei vreemde snufjes en toestanden maar kan zo iets eenvoudigs niet oplossen en in goede banen leiden. Als je twee computers hebt, zou iedereen dat snel in orde moeten kunnen maken. Ik wil gewoon de structuur van verkenner van de ene pc zichtbaar op de andere pc. Maar goed ik stop met alles want ik ga er geen tjjd en geld meer instoppen. Met W11 kan ik geen enkel rendement meer behalen. In en in triest is het.

Alle aanwijzingen op internet komen vaak niet overeen met het getoonde in de instellingen van het besturingssyteem (net weer even anders) en doe je wat er staat dan weer een melding van geen machtigingen af andere errors en het schiet maar niet op. Niets lukt. Ik geef het op.
 
In windows 11 Pro zit Remote Desktop, werkt echt erg goed.
Maar mis ook een beeld wat er eigenlijk moet kunnen tussen de pc’s?
 
Grof schandaal? Het werkt gewoon goed.
Ik heb hier 2 PC's en 2 laptops en kan van alle vier de anderen gewoon met de verkenner en Remote Desktop bereiken.
Sterker nog, ik heb ook nog 3 VM's met Windows 7, Windows XP en Windows 10.
Ook die kan ik gewoon met de Verkenner en Remote Desktop bereiken en andersom.

Daarnaast nog een Meta Quest 3 VR bril waarmee ik zonder probleem via Remote Desktop m'n Windows 11 PC kan overnemen.
Ook de gedeelde schijven kan ik zo vanaf die VR bril en ook m'n Samsung tablet bereiken.

Schei toch eens uit met dat Windows en Microsoft bashen wegens je eigen onkunde!
Dat hebben we nu wel genoeg gehoord en ben ik helemaal zat!
 
Laatst bewerkt:
Waarvan akte! Ik wou het niet gelijk zo neerpennen, maar dacht het ook toen ik de vraag las. Als het alleen om het benaderen van schijven is, kom je met Gedeelde mappen al een heel eind, daar heb je geen Remote Desktop voor nodig. Maar je eigen onkunde afreageren op een prima software pakket waar miljoenen mensen naar tevredenheid mee werken, is, zoals TS zelf al schrijft, “in en in triest”.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan