twee pc's

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Ik herinner me dat ik vroeger twee PC's aan elkaar koppelde met 'n kabel en dan met 'n dos-commando (ik meen fx) files kon overzetten van de ene naar de andere PC. Kan zoiets nu nog en hoe? Dus zonder thuisnetwerkje rechtstreeks van de ene naar de andere PC.
Groet,
Nora.

Volgens mij gebeurde dat vroeger met een z.g. interlinkkabel tussen de paralelle poort of seriele poort.
Hoe het nu gaat weet ik niet.

CrashPuppy

Maar als ik goed heb, had je ook een progr. bij.

Ik herinner me dat ik vroeger twee PC's aan elkaar koppelde met 'n kabel en dan met 'n dos-commando (ik meen fx) files kon overzetten van de ene naar de andere PC. Kan zoiets nu nog en hoe? Dus zonder thuisnetwerkje rechtstreeks van de ene naar de andere PC.
Groet,
Nora.

dat doe je met een nulmodem kabel.
heb je geen programma voor nodig dit zit orgineel in dos en win 98.

Groeten Cees.

@ Michael444

Ik dacht niet dat topicstarter in beide PC's een netwerkkaart heeft zitten om die z.g. Cross-over kabel te gebruiken.

In beide PC's zit een netwerkkaart en een cross-kabel heb ik ook nog wel ergens.
Vroeger gebruikte ik volgens mij een dos-commando (FX of zoiets).
Wat nu dan, beide PC's windows XP ?
Een nulmodemkabel zegt me niets.
Bedankt, Nora

Hoi,

Toch klopt het: een z.g. nulmodemkabel met fx als programmatje dat op beide pc's (vanaf diskette zelfs) gestart kon worden en data verplaatst of gekopieerd konden worden.

Het programma dat ik ooit gebruikte en zowaar nog heb is FastLynx

Voor dos en windows geschikt en werkt vanaf floppydisk.

CrashPuppy

Hoi,

Verdraaid, die kabel heb ik nog liggen (tussen twee 'printerpoorten' dus) maar het programma heb ik niet meer: inderdaad FastLinx.
Fc Nostalgia dus .....:D

Hoi,

Verdraaid, die kabel heb ik nog liggen (tussen twee 'printerpoorten' dus) maar het programma heb ik niet meer: inderdaad FastLinx.
Fc Nostalgia dus .....:D

Hallo.

Inderdaad he tussen de twee printer poorten en dan moet het lukken.
Programma heb ik ook niet meer.

maar goed gaat dus wel.

groeten Cees.

Hoi,

Dat verhaal met die paralelle kabel is uiteraard wél FC Nos.... want de datasnelheid is bedroevend traag voor de huidige bestandsomvang.

Dus ofwel een crosscable op je netwerkkaarten, ofwel via de USB-poorten (een z.g. USB/USB network cable).

Hoi,

Dat verhaal met die paralelle kabel is uiteraard wél FC Nos.... want de datasnelheid is bedroevend traag voor de huidige bestandsomvang.

Dus ofwel een crosscable op je netwerkkaarten, ofwel via de USB-poorten (een z.g. USB/USB network cable).

Hallo.

ja oke klopt ook wel maar dat was de vraag niet he.
Vraagsteller wilde weten hoe dat vroeger ging en dat is met een nulmodemkabel.
Werkt uiteraard traag maar het werkt wel.

Groeten Cees.

@ Japie57

Het is idd een nul-modem kabel. Maar ik meende dat deze alleen via de seriele poorten werkte, of is dat niet zo.

Oeps, ik dacht dat je het programma tot de prehistorie rekende:rolleyes:

CrashPuppy

klopt is een oud programma maar werkt nog wel maar dan onder dos.
maar goed hij weet nu hoe dat programma heet en hoe het werkt met een nulmodem kabel.'
Dus probleem opgelost.

Groeten Cees.

Haha, wat 'n reacties zeg.
Nee, ik wilde niet weten hoe 't vroeger ging, ik wilde juist weten of 't op een soortgelijke (iets modernere, snellere) manier nu nog gaat.
Want dat vond ik toen reuze handig.
Ik snap nu crosskabel of usb/usb kabel.
En dan ?
Heb ik dan 'n progje nodig of is er 'n dos commando?
En dan kan deze vraag op opgelost.
Groet, Nora.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan