Twee prangende vragen over XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Bij herstart krijg ik elke keer een schijfcontrole die ik wel kan afblazen maar alsie doorzet krijg ik uiteindelijk een blauw stopscherm, waar kan ik dit uitzetten in XP ??

Ten tweede door allerlei sores met chello moet ik weer eens xp herinstalleren. Ik heb een schijf met drie partities gemaakt door partition "magic" echter bij opstarten met de XP schijf worden de partities niet meer herkend dus alleen de hele c-schijf terwijl partities d en e niet geformateerd mogen worden !! Het is geinstallleerd op ntfs xp pro

wie weet weer raad ?????/

grt
elbert kok

Schijfcontrole ofwel scandisk kan je uitzetten met tweakui. Moet je ff zoeken op het net en installeren...

hmm... kan het daar in ieder geval niet vinden in ME had je via msconfig toegang tot deze functie, het is overigens zo maar ineens begonnen!!

XP kent toch niet die blauwe schermen zoals 98 na een verkeerde shut-down toch?

Geplaatst door PC-user
XP kent toch niet die blauwe schermen zoals 98 na een verkeerde shut-down toch?

Wel hoor. Maar et ziet er iets anders uit.

Zoiets:

-link zit dwars-

Laatst bewerkt:
Zo:

attachment.php

Bijlagen

• image002.jpg
    image002.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 128
Het gaat mij niet om die stopschermen die dus gewoon bestaan maar om het feit dat ik die drie partities niet zie bij herinstall van xp pro met de cd rom en dat ik ook die schijfcontrole niet kan uitzetten !

grt

egkok

Prbeer eens op te starten vanaf een win98 opstar floppy.
Daarna met Fdisk kijken naar de partitie info.
Let op met Fdisk iets veranderen, is data kwijt!!!!
Je kan wel gewoon de partitie info bekijken zonder wat te verliezen.

ow die schermen ken ik wel, maar die krijg je als je je drivers verkeerd hebt geinstalled geloof ik, gewoon ff naar veilige modus en de boel weer recht zetten

Geplaatst door PC-user
ow die schermen ken ik wel, maar die krijg je als je je drivers verkeerd hebt geinstalled geloof ik, gewoon ff naar veilige modus en de boel weer recht zetten

Dat zijn de dus blauwe schermen in XP. Komen allerlei foutmeldingen in voor.

Die schermen kan je voor allerlei dingen krijgen.
Niet alleeen voor drivers die verkeerd zijn, maar ook voor bijvoorbeeld hardware fouten.

Dus het zou makkelijk zijn als we de exacte foutmelding hadden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan