Twee problemen met vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
4.530
Hoi iedereen,

Ik heb een vba code (die werkt, lees email wordt verstuurd)
Maar volgens mijn code zouden de email adressen (in blad 1),range a1 tot a10 moeten verschijnen in outlook onder TO als in range B op yes staat en zou in de body de tekst van blad 1 range C moeten verschijnen.
Waar zit de fout?
@edmoor, ik heb waarschijnlijk mijn vorig postje te vroeg op opgelost gezet.
In bijlage, het testbestandje
Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • Map1(1).xlsm
    21,2 KB · Weergaven: 23
Nog steeds foute volgordes. Je gebruikt nu eerst de .To = strto en daarna ga je die variabele pas vullen. Hetzelfde geldt voor de .strbody.
Wijzig ook je inspringpunten want die liggen nu dusdanig door elkaar dat het geheel maar lastig te volgen is.
 
Laatst bewerkt:
hoi edmoor,
Ik zie het eventjes niet, ben niet zo'n crack als jij.:eek:. Ik probeer dit in elkaar te knuttselen voor een vrijwilligersorganisatie die figuranten leveren voor rampoefeningen. (heb nu eemaal beloofd een poging te wagen). Ik ben er bijna klaar mee. Alleen struikel ik nog over het mailen en over een andere code waar ik graag zou hebben dat er automatish een bepaalde map wordt geopend. De rest is klaar. Ik zal het bestand doorsturen maar ik moet dit doen via tiny upload, want het rar bestand is 142 kb. Daar zal je zien op het eerste tabblad (ingave) er een knopje staat exporteren, daar is een macro aan verbonden, daar zou ik nog graag aan toevoegen dat er een bepaalde map wordt geopend. vb: mijn documenten/simulanten/overzicht en op het tabblad (mailinglist) de knop mailen automatisch outlook opent met de emailadressen die werden geselecteerd door het selecteren van yes en in de body de bijhorende tekst verschijnt. (zoals het testbestandje). (de formules zijn terug te vinden onder tabbladen zichtbaar maken). Er zijn waarschijnlijk veel betere oplossingen maar het is nu eenmaal +- 10 jaar geleden dat ik nog met excel gewerkt heb
Hier kan je het bestandje downloaden
http://s000.tinyupload.com/?file_id=06890759789938630486
Alle hulp is welkom
Alvast bedankt
 
Geen probleem. Als een ander me niet voor is zal ik er vanavond even naar kijken.
 
Hoi iedereen,
probleem 1 is ondertussen opgelost (exporteren naar een bepaalde map)

Graag nog een voorzetje voor het mail probleem.

Greetz
 
Je mail probleem heb ik in #2 al uitgelegd toch?
 
Laatst bewerkt:
Hoi edmoor,
Klopt, maar ik zie het eventjes niet:eek:
Een voorzetje met het testbestandje?
In ieder geval al veel dank voor uw hulp
Greetz
 
En toch is die nauwelijks nodig voor jouw probleem :). Kijk eens goed naar wat je doet:
Code:
        With OutMail
[COLOR="#FF0000"][B]            .To = strTo[/COLOR][/B]
            For Each cell In ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Range("A1:A10")
                If cell.Value Like "?*@?*.?*" And LCase(cell.Offset(0, 1).Value) = "yes" Then
                    If strTo <> "" Then strTo = stro & ";"
                    strTo = strTo & cell.Value & ";"
                End If
            Next cell
            .CC = ""
            .BCC = ""
            .Subject = "Simulaten gevraagt voor volgende dagen: (indien beschikbaar invullen en terugsturen)"
[COLOR="#FF0000"][B]            .body = strBody[/COLOR][/B]
            With ThisWorkbook.Sheets("Blad1")
                strBody = "Hi there" & vbNewLine & vbNewLine 
            End With
            .Attachments.Add DestWB.FullName
            .Display
        End With

Kijk dus waar de rode code staat, en waar de blauwe code. En denk dan even aan de logica er achter. Het is echt een kwestie van logisch denken, dat programmeren :).
Code:
        With OutMail
            For Each cell In ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Range("A1:A10")
                If cell.Value Like "?*@?*.?*" And LCase(cell.Offset(0, 1).Value) = "yes" Then
                    If strTo <> "" Then strTo = stro & ";"
                    strTo = strTo & cell.Value & ";"
                End If
            Next cell
[COLOR="#0000FF"][B]            .To = strTo[/B][/COLOR]
            .CC = ""
            .BCC = ""
            .Subject = "Simulaten gevraagt voor volgende dagen: (indien beschikbaar invullen en terugsturen)"
            With ThisWorkbook.Sheets("Blad1")
                strBody = "Hi there" & vbNewLine & vbNewLine 
            End With
[COLOR="#0000FF"][B]            .body = strBody[/B][/COLOR]
            .Attachments.Add DestWB.FullName
            .Display
        End With
 
Hoi octafish,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Tja, je hebt volkomen gelijk, maar ik ben wakker van 4 uur deze morgen en logisch denken? ? Maar ik benijd uw kennis ook:rolleyes: Ik heb ook al veel oplossingen gezien die van uw hand kwamen:thumb:
Ik ga het uitproberen (waarschijnlijk morgenvroeg), indien het werkt zet ik de vraag op opgelost.

Greetz
 
Hoi octafish, en andere helpers

Het body probleem is opgelost., maar ik heb tweemaal 'yes' aangeduid, maar ik krijg maar een emailadres? Zie ik er weer over?
Hierbij het aangepaste bestandje
 

Bijlagen

  • Map1(1).xlsm
    20,5 KB · Weergaven: 22
Kijk eens goed hier naar en merk op wat er niet klopt:
If strto <> "" Then strto = stro & ";"
 
Typen op een iPad.... ach, je kan er ook prima mee tafeltennisen :).
 
Veelzijdig apparaat hoor. Ik gebruik hem ook voor het snijden van kaas en worst ;)
 
Hoi Edmoor & Octafish,
Bij deze is mijn vraag opgelost.
Hartelijk dank voor jullie hulp.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan