Twee problemen met Win VM.

Status
Niet open voor verdere reacties.

VaporizedSteel

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Hallo:thumb:

Dit is mijn eerste post, ik ben blij hier terecht te kunnen.

Ik hoop dat jullie mij ergens mee kunnen helpen. Ten eerste wil ik even melden dat ik een windows 7 64bit computer draai als hoofdbesturingssysteem. Ik heb bij mij thuis wat oude copyrighted games liggen, zo van de jaren net na 2000.

Ze werken allemaal op windows 7, maar dan wel met behoorlijk wat problemen en crashes. Ik heb dus Windows virtual machine geinstalleerd. Ik heb een oude windows XP pro als een VM geinstalleerd. (dus niet XP mode maar een echte windows xp pro)

Het probleem is echter dat wanneer ik Xp pro nu gebruik ik de resolutie instellingen van het beeldscherm niet hoger kan instellen dan 1024 x 768. dwz dat ik de resolutie slider niet meer naar rechts kan zetten in de virtuele xp. Gezien het formaat van mijn beeldscherm wil ik de optie hebben om dit op 1280 x 1024 in te stellen.

Wanneer ik in Windows virtual machine het vullend scherm activeer dan zie ik zwarte balken langs het beeld. De 1024 x 768 pixels zitten kennelijk wel opelkaar. Maar ze werken tegelijkertijd niet schermvullend.
Wanneer ik mijn spelletjes in WVM draai is dat natuurlijk wel uitermate zonde.

Ik heb ook apart op mijn virtuele xp mijn videokaart drivers geinstalleerd. Want ik weet nog van vroeger dat de resolutie sliders niet hoger konden worden ingesteld voordat de videodrivers geinstalleerd waren.

Probleem 2

Ik ben er zelf al na een beetje zoek werk achtergekomen dat je in een virtuele machine niet makkelijk de fysieke hardeschijf kan benaderen, klopt dat? En als dat kan, hoe doe ik dat dan vervolgens? Er staat een heel ratteplan met gameupdates, mods etcetera op mijn fysieke schijf, hoe laat ik die herkennen in deze computer van de virtuele xp?

Verder heb ik ervaring met computers alleen niet met Virtuele machines. Ik zie bijvoorbeeld in de taakbalk van Windows virtual machine alleen de knoppen "Actie" en "Extra" en CTRL, ALT, DELETE. Dus als een van de oplossingen een wat grotere diepgang hebben moet ik het wel precies weten. Hopelijk is het zo klaar als een gekookt ei, ik heb iig geen oplossing kunnen vinden op google. Bij het zoekwoord "Virtual Machine" alleen al krijg je alle google links mbt virtuele programmas te zien behalve die van microsoft.

Ik dank jullie hartelijk,

Op probleem 1 heb ik niet zo gauw antwoord.
Op probleem 2 weet ik dat je dat moet zoeken bij je netwerkinstellingen.
Daar ik mijn VMWare onlangs heb gedeïnstalleerd kan ik je geen voorbeelden laten zien helaas.

Ga eerst naar je "echte" os en deel je schijf zodat je hem kunt benaderen in je virtuele machine.
Een andere oplossing zou kunnen zijn, de bestanden die je in je virtuele machine wilt benaderen kopiëren naar een usb stick/externe schijf en van daaruit aanspreken.

Probleem 1 : Welke software gebruik je precies. Ik vind geen Windows Virtual Machine. Is het misschien Virtual PC, of toch iets anders?

Probleem 2 : Zie vorige vraag van mij. Hangt van de software af die je gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan