Twee providers

Status
Niet open voor verdere reacties.

swaenie

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo,
Een kennis, die vlak over de grens in België woont, heeft een laptop en gebruikt voor zijn e-mail de Belgische provider telenet.be. Dat werkt prima.
Hij werkt echter regelmatig in Nederland en heeft daar een aansluiting van KPN.
Nou wil hij zijn Belgische e-mail adres ook vanuit NL gebruiken. Volgens mij simpel:
KPN-account instellingen gebruiken en als afzenderadres (dus niet gebruikersnaam) zijn Belgische e-mailadres invullen. Het gebruik van de testmogelijkheid in MS Outlook 2010 verloopt goed. De testmail komt netjes binnen.
Als ik echter een e-mail verzend vanuit zijn laptop naar, in dit geval, zijn eigen Belgische e-mailadres, wordt deze niet verzonden.
Wat zie ik over het hoofd?

Hij moet het SMTP adres gebruiken van de provider waar hij dan de internetverbidning van gebruikt.

Dat is volgens mij mail.kpnmail.nl

Dus POP: in.telenet.be
en SMTP: mail.kpnmail.nl

Interproviders staan vaak niet toe dat je een vreemde SMTP server gebruikt ivm gevaar voor het versturen van SPAM. Eenmaal terug in Belgie moet hij dan de SMTP server weer terugzetten als uit.telenet.be

Ik maak overigens alleen nog maar gebruik van de webclient van telenet die tegenwoordig prima kan doorgaan als equivalent voor een offline webclient. Dan heb je sowieso geen last van SMTP en POP instellingen.

Een alternatief:

Wat je eventueel kunt doen is je telenet mail importeren in een GMAIL account en deze dan als IMAP instellen op je laptop. Je kunt het zo instellen dat lijkt alsof je als nog verstuurt met het @telenet.be domein. Dit is wel even een werkje om in te stellen en daar ga ik nu maar even niet op in.

Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle reactie.

Mijn kennis wil dus zowel in B. (via telenet) als in NL. (via KPN) zijn mail verzenden en ontvangen met zijn Belgisch mailadres.
Ik heb de fout gemaakt door te denken dat ik naast het Belgisch account ook een NL-account in Outlook kan aanmaken. Maar in NL gaat de Belgische-verzending natuurlijk fout en in België de NL-verzending.
En het is ondoenlijk om telkens de instellingen van zijn e-mail adres te wijzigen.

Je Gmail-oplossing lijkt me inderdaad uitvoerbaar. Moet 't nog even bekijken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan