Twee records optellen en naar 3e record schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Hier bij heb ik een vrijlastig vraagstukje geplaatst
Ik zal hier nog even kort omschrijven wat er precies zou moeten gebeuren.

Vanuit een keuzelijsten worden er keuzes gemaakt die vervolgen in een derde tabel worden opgeslagen. De keuzelijst bestat uit 3 kolommen die alle drie in de 3 tabel worden verwerkt. d.m.v Me.... =
Daarbij is het zo dat er gegevens ook moeten upgraden danwel downgraden. Dit hangtaf van de keuze die gemaakt wordt. Er moet gekeken worden of de betreffende keuzes het zelfde zijn. Dus wanneer je een keuze maakt is de afhankelijke 1 kolom dus belangrijk.
Dit geld voor bijde keuzelijsten.

Dus: Tekst 1 (p1) en Tekst 1 (p2) waarbij tekst 1 dus allebij hetzelfde is behalve de p die verschilt in dit geval zou de uitkomst dus p3 moeten worden.

Ingeval: Tekst 1(p2) met Tekst 1 (p2) zou dit ook p3 moeten worden.

Ingeval: Tekst 2 (p1) en Tekst 7 (p4) is het zo dat de twee optie 's verschillen en mag de p 1 worden

In de bijlage heb ik wat meer voorbeelden weer gegeven.

Bijlagen

snap er nix van

In een genormaliseerde database sla je in principe geen optellingen op. Dit zijn proces gegevens. Als je de som nodig hebt tel je ze gewoon nog eens op.

HTH
Weest gegroet,
Guus

Het is ook niet echt een optelling

Het zijn zeg maar stamboom gegevens.
vlgns de wet van mendel. Het draait dus allemaal om generaties.
P1 P2 F1 F2 enz enz
als je 2 ouders kruist kijg je en p1 moeder vis en p2 vader vis wordt dus baby vis F1

Het gaat er mij dus gewoon om dat ik een code versier die dit kan bewerkstelligen.
Hoe die dat doet maakt mij niet uit. ik ging er van uit dat optellen en aftekken misschien het handigste was.:o

Zeg dat dan meteen. Voor dit soort problemen moet je een relatie tabel maken:

RELATIES met de velden Parent1, Parent2, Child

Het wordt gelijk een stuk eenvoudiger. Je kan nu alle Child records opvragen waarbij Parent1 en Parent2 de ouder zijn.

Display is natuurlijk het mooist in een treeview!

HTH
Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan