Twee scarts op één kanaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Heb vandaag een gewone DVD-speler gekocht voor op m'n tv. Ik wilde de dvd op tv-kanaal 'Extern (EXT)-2 aansluiten (de video zit bij mij op EXT-1). Daar bleek dat ik op dat kanaal alleen geluid en geen beeld kreeg.

Toen heb ik een speciale scartkabel gekocht, waarop je 2 andere scartkabels (video en dvd) aan kan sluiten, waarmee zowel video als DVD op 'Extern'-1 gezet maar toen bleek de beeldkwaliteit van de video heel slecht te zijn.

Hierna met een scartbox geprobeerd maar ook dan is het beeld van de video heel sleccht. Opvallend is dat zodra ik de scartkabel van de dvd uit de scartbox haal, de kwaliteit van het beeld van de video ineens verbetert!

Help!!!!!

Audio Video ....

Mischien is dit niet helemaal de site waar dit thuis hoort maar voor een keer moet dat niet uitmaken.....

Het is wel logisch dat beeld kwalitieit achteruit loopt op het moment dat er op een scart kanaal meerdere signalen naar binnen komen, vooral tegelijkertijd.
Als op EXT2 het niet helemaal werkt en jij zegt dat je wel audio hebt dan zo ik toch nog eens de stekker heel goed aandrukken want als het snoer nieuw is dan doet hij het echt wel mits de EXT2 ingang maar niet stuk is.

Als je wel op 1 scart kanaal toch twee signalen kwijt wil dan moet je er voor zorgen dat het aparaat wat niet gebruikt wordt daadwerkelijk helemaal uit staat, dus echt spanningsloos (stekker eruit).
Dit wordt uiteraard bij een video wat lastig omdat je dan elke keer alles weer moet instellen.
Zolang er spanning op staat zend deze toch enige signaal uit waardoor het beeld weer verslechterd.

grtjs jjw

Al een andere kabel geprobeerd of je dvd op ext 1

Misschien simpel gedacht, maar waarom verkoopt men dan die Scartbox en die '2-weg scartkabel' als het op één van de apparaten toch automatisch storing oplevert?

Ik heb het voorlopig maar even opgelost door alleen de scartkabel van het appraat dat ik op dat moment gebruik, in Ext-1 te stoppen. Bij switchen van video naar DVD moet ik dan eerst de scart van de video eruit halen en vervolgens die van de dvd-speler erin doen.

Is niet echt de meest handige oplossing.

Volgens mij is Ext-2 'gewoon' stuk! Wel dus audio.

als het goed is kan je je tv ook afstellen wat voor een apperaat je op kanaal 1 of 2 of 3 aansluit

heb je toevallig niet op de video een 2e scart aansluiting zitten?
Dan kan je dus de DVD speler op de video aansluiten (ext./decoder, heet deze vaak) en de video gewoon op de scart 1 connector van de tv.
Misschien het proberen waard....

Het lijkt me wat mcvogelaar schrijft.
Je moet een medium instellen op de scart van je TV in het menu.
Dus welk videosignaal er wordt aangeboden.

Ik heb het opgelost door van de bij de DVD-speler meegeleverde kabel (met rode, gele en witte plug) gebruik te maken en die aan te sluiten op Ext-3 aan de zijkant van de tv.

Je kunt ext2 en 3 instellen op je tv als front of voor je scart ext2.

Opgelost

Als je nu naar tervredenheid beeld en geluid hebt....
Gelukkig dan maar....

Veel plezier met films kijken.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan