Twee Systemen Fysiek Koppelen Met RJ45

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Ik heb win 7 64 en een Xp 32 machine. In beide zit een extra netwerk kaart. Kan ik deze aan elkaar linken zodat ik op de win7 de Xp machine kan zien? Wil de Xp gebruiken als extra opslag en als "Server". Kan dat?

Bij voorbaat dank.

Hoi,

Zou met een crossover netwerkkabel kunnen maar denk dat een switch veel beter werkt

Dat kan. Dan moet je wél een kruiskabel gebruiken (of 2 gewone netwerkkabels, aangesloten aan een aparte switch die je tussen die 2 computer zet).
En natuurlijk het delen van mappen en printers goed inrichten.

Overigens kun je (als beiden momenteel op hetzelfde netwerk zitten (via draadloos of bedraad)) het 'normale' netwerk daarvoor gebruiken.

Tijs.

Eh de Xp gaat het net niet meer op... Dus die wil ik linken aan de win7. Is er binnen Windows een protocolletje voor? Zoals TCP/IP Ik heb een rode kabel van zo'n halve meter. Dus bij win7 bij de extra kaart erin en bij de Xp in de standaard Netwerk aansluiting.

De win 7 gaat het net op en de Xp wordt een "verlengstuk".

Dat lijkt meer op Internet Connection Sharing.
Let wel op: Hiervoor moet de W7 computer niet op een 192.168.0.x netwerk zitten met zijn "internet-aansluiting", want dan werkt het niet: Het 192.168.0.x netwerk wordt gebruikt voor dat ICS netwerkje tussen XP en Windows 7.

Wat instructies/uitleg: hier of google op: Internet connection sharing "windows 7"

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan